Auto-put Ruma-Šabac pre kraja 2022.

Predsednik Srbije o auto-putu Ruma-Šabac. (Tanjug, 19. 11. 2019. godine)
“Ovaj posao ćemo završiti za samo tri godine, auto-put Ruma-Šabac, zajedno sa velikim, novim, modernim mostom preko reke Save ka Šapcu, koji će valjda biti prvo gradilište, za nekoliko dana dobiće prvu dozvolu za građevinske radove na toj lokaciji.“

Kada je u novembru 2019. potpisan komercijalni ugovor za izgradnju auto-puta Ruma-Šabac i brze saobraćajnice Šabac – Loznica, predsednik Srbije Aleksandar Vučić bio je rezolutan – Ruma i Šabac biće spojeni auto-putem „pre kraja 2022“

Tanjug, 19. 11. 2019. godine
“Ovaj posao ćemo završiti za samo tri godine, auto-put Ruma-Šabac, zajedno sa velikim, novim, modernim mostom preko reke Save ka Šapcu, koji će valjda biti prvo gradilište, za nekoliko dana dobiće prvu dozvolu za građevinske radove na toj lokaciji. Pre kraja 2022. godine imaćete auto-put do Šapca, a pre kraja 2023, a ja sam molio mog prijatelja Kamela Alieva da, ako je moguće, malo to ubrzaju da može da se stigne ovom brzom saobraćajanicom do Loznice.”

Ugovor su potpisali tadašnja ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović i izvršni direktor kompanije „Azvirt“ Kamil Aliev, a naglašeno je da je ukupna dužina trase 77 kilometara, dok je procenjena vrednost projekta 467,5 miliona evra. Ova deonica predstavlja saobraćajnu veza sa Fruškogorskim koridorom i činiće, kada bude završena, deo trase Novi Sad–Ruma–Šabac–Loznica–granica sa Bosnom i Hercegovinom, koji spaja Srbiju sa Hrvatskom, Bosnom i Hercegovinom i širim okruženjem.

Politika, 19. 11. 2019. godine
„To je spona između Sremskog i Beogradskog okruga sa Mačvom i čitavom Zapadnom Srbijom. To je gusto naseljeni deo Srbije i biće pun profil auto-puta širine 29 metara, dok će brza saobraćajnica između Šapca i Loznice biti širine 19 metara, sa ograničenjem brzine od 100 ili 110 kilometara na čas. To je ukupno 77 kilometara najmodernijih saobraćajnica i time radimo ogroman posao jer želimo da sačuvamo ljude koji tamo žive da ostanu na ognjištima”, rekao je Vučić.

Radovi su zvanično startovali početkom decembra 2019.

Beta, 5. 12. 2019. godine
“Radovi su počeli kod Šapca gde će se graditi novi most na Savi dužine 1,3 kilometra. Izgradnja auto-puta Ruma-Šabac (21,14 kilometara) i brze saobraćajnice Šabac-Loznica (54,58 kilometara) jedan je od prioritetnih projekata Vlade Srbije u drumskom transportu, jer je ta saobraćajnica važna za razvoj i povezivanje Srema, Mačve i zapadne Srbije i Vojvodine, ali i tog dela Srbije sa regionom, pre svega sa BiH.”

A ministarka Mihajlović, koja je još 2016. najavljivala da će auto-put Šabac-Ruma-Novi Sad početi da se gradi tokom naredne 2017, polovinom jula 2020. obišla je radove na izgradnji mosta na Savi, navodeći da će on biti završen do kraja 2022. 

Međutim, iako se bliži kraj 2022, završetak radova je još daleko, a ovih dana aktuelni ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović saopštava novi rok – auto-put od Rume do Šapca, sa „fantastičnim mostom“ preko Save, trebalo bi da bude pušten u saobraćaj „u  septembru naredne godine“.  

Instagram, 12. 9. 2022. godine
'U toku su radovi duž cele trase auto-puta od Rume do Šapca, dužine blizu 21 km. Radovi se izvode na 12 mostovskih konstrukcija, izradi podtla, nasipa i kolovozne konstrukcije duž same trase auto-puta, kao i na petljama Ruma i Hrtkovci. Cilj nam je da u narednih godinu dana završimo auto-put do Šapca, a do kraja godine i ceo projekat auto-puta i brze saobraćajnice od Rume do Loznice u dužini od 77 kilometara. Na taj način ćemo Šabac i Loznicu, dva važna privredna centra, povezati sa Koridorom 10.'

Budući da auto-put Šabac-Ruma neće biti završen „pre kraja 2022“, već će, ako bude poštovan novi rok koji je postavio ministar Momirović, to biti tek za godinu dana, obećanje predsednika Srbije ocenjujemo kao – neispunjeno.  

Foto: FoNet/Vlada Srbije, Slobodan Miljević