„Brzi ulazak“ u radove najavljene još za 2017.

„Brzi ulazak“ u trasu izgradnje auto-puta Šabac-Ruma najavio je ovih dana ministar infrastrukture Tomislav Momirović; direktor “Koridora Srbije” Aleksandar Antić istakao je da u tom preduzeću čine “maksimum napora da idu, ne u skladu sa rokovima, nego čak malo ispred rokova", ali čini se da svi zaboravljaju da je početak radova na toj deonici bio najavljen još za – 2017. godinu.

Večernje novosti, 28. 2. 2021. godine
“Tokom marta završićemo sve potrebne dozvole, dovesti izvođača i brzo ući u trasu kako bismo krenuli da radimo deonicu puta od Šapca ka Rumi koja je dugačka 21,6 kilometara u čitavoj dužini, sa 11 mostova i sedam nadvožnjaka. Ozbiljan posao je pred nama i želim još jednom da istaknem ozbiljnu saradnju Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Koridora Srbije. Apsolutno sam uveren da će ovaj projekat biti primer dobre saradnje jer radimo kvalitetno. Projekte vode ljudi koji su maksimalno posvećeni svom poslu, a rezultati su više nego vidljivi”, kazao je Momirović.
Novi ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture pozvao je izvođače da ubrzaju radove i dodao da ga je predsednik Vučić pitao “da li je svestan koliko je ovo značajno za ovaj deo Srbije”.

Tanjug, 26. 2. 2021. godine
'Juče kada sam bio kod predsednika da mu podnosem izveštaj dokle smo došli sa realizacijom svih projekata koje izvodimo i kada sam mu rekao da dolazim da posetim ovaj koridor Ruma-Šabac-Loznica, on me je prekinuo i krenuo da priča da li sam svestan koliko je ovo značajno za ovaj deo Srbije, koliko je značajno za privredu, za stanovništvo, koliko je značajno da izgradnjom ove saobraćajnice zaustavimo odliv stanovništva odavde', kazao je Momirović.
Direktor “Koridora Srbije” Aleksandar Antić naglasio je da su u tom preduzeću ”dobili jasnu direktivu od predsednika Vučića i ministra Momirovića da se svi radovi na svim projektima koji se realizuju u Srbiji intenziviraju”, a da oni čine “maksimum napora“ da idu „čak malo ispred rokova“.

A rokovi za početak radova na ovoj deonici odavno su prošli, ako je suditi prema obećanju bivše ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović. Ona je još 2016. izjavila da će auto-put Šabac-Ruma-Novi Sad početi da se gradi tokom 2017. godine.

Tanjug, 6. 4. 2016. godine
„Trenutno radimo projektno-tehničku dokumentaciju za deo od Novog Sada do Rume i od Rume do Šapca. Možemo da pričamo o izvorima finansiranja tek za narednu godinu. Moramo da završimo kompletan projekat u 2016. godini, a onda možemo da govorimo o putu u 2017. godini.“
Nekoliko meseci kasnije bila je nešto preciznija, ističući da se završava potrebna dokumentacija za izgradnju auto-puta Novi Sad-Ruma-Šabac i da se „u najboljim okolnostima početak gradnje može očekivati sredinom 2017. godine“.
Tanjug, 17. 7. 2016. godine
'Naše je da pripremimo dokumentaciju i da onda vidimo kako ćemo da finansiramo izgradnju. U najboljim okolnostima, mogli bismo očekivati sredinom sledeće godine početak gradnje. To znači da je sve kako treba - da završimo dokumentaciju i da sve ovo vreme radimo na traženju partnera za investiranje’, rekla je Mihajlović i navela da se nada se da će jedan deo dokumentacije biti završen do kraja leta, a drugi deo do marta iduće godine.“

Zorana Mihajlović / Foto: FoNet/Nenad Ðorđević

Početkom 2018. godine u Loznici ministarka Mihajlović izjavila je da je “cilj” da se 2020. otvori brzi put Šabac-Loznica.

Tanjug, 27. 1. 2018. godine
“Ove (2018) godine počinje izrada projektne dokumentacije za brzi put Šabac–Loznica, koji bi do 2020. trebalo da bude izgrađen. Istakla je da će na izradi projekta raditi Saobraćajni institut CIP i ‘Putevi Srbije’, a da je cilj da već 2020. možemo da idemo tom trasom”, rekla je Mihajlović i dodala da će projekat utvrditi tačnu trasu buduće brze saobraćajnice, imajući u vidu i mogućnosti za sprovođenje eksproprijacije.”
U avgustu te 2018. kazala je da bi izgradnja deonice Ruma-Šabac- Loznica trebalo da počne u drugoj polovini 2019, opet navodeći da će brza saobraćajnica od Šapca do Loznice biti puštena u saobraćaj 2020. godine.
Tanjug, 31. 8. 2018. godine
“Izgradnja auto-puta i brze saobraćajnice Ruma-Šabac- Loznica trebalo bi da počne u drugoj polovini sledeće (2019) godine, izjavila je danas ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović i dodala da se pregovara sa azerbejdžanskom kompanijom Azvirt koja bi trebalo da bude izvođač radova na ovom projektu. Mihajlović je rekla da će od Rume do Šapca biti izgrađen auto-put, a od Šapca do Loznice brzi put koji će biti pušten u saobraćaj 2020.godine. ‘Ovom delu Srbije je to neophodno za privredni razvoj’, poručila je Mihajlović u Loznici gde je danas svečano puštena u saobraćaj rekonstruisana železnička pruga Šabac-Loznica-Brasina.”
Komercijalni ugovor za izgradnju auto-puta Ruma-Šabac i brze saobraćajnice Šabac – Loznica potpisan je u novembru 2019. Tada je naglašeno da je ukupna dužina trase 77 kilometara, a procenjena vrednost projekta 467,5 miliona evra. Ugovor su potpisali ministarka Mihajlović i izvršni direktor kompanije „Azvirt“ Kemil Aliev, a potpisivanju je prisustvovao i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji je tom prilikom kazao da će za tri godine (do 2022) biti izgrađen kompletan auto-put od Rume do Šapca, zajedno sa mostom preko Save, a do kraja 2023. godine i brza saobraćajnica.

Politika, 19. 11. 2019. godine
„To je spona između Sremskog i Beogradskog okruga sa Mačvom i čitavom Zapadnom Srbijom. To je gusto naseljeni deo Srbije i biće pun profil auto-puta širine 29 metara, dok će brza saobraćajnica između Šapca i Loznice biti širine 19 metara, sa ograničenjem brzine od 100 ili 110 kilometara na čas. To je ukupno 77 kilometara najmodernijih saobraćajnica i time radimo ogroman posao jer želimo da sačuvamo ljude koji tamo žive da ostanu na ognjištima”, rekao je Vučić.
Na samom kraju te 2019. godine zvanično su počeli radovi.

Početak radova, Ruma, decembar 2019 / Foto: FoNet/Služba predsednika Srbije

Beta, 5. 12. 2019. godine
“Radovi su počeli kod Šapca gde će se graditi novi most na Savi dužine 1,3 kilometra. Izgradnja auto-puta Ruma-Šabac (21,14 kilometara) i brze saobraćajnice Šabac-Loznica (54,58 kilometara) jedan je od prioritetnih projekata Vlade Srbije u drumskom transportu, jer je ta saobraćajnica važna za razvoj i povezivanje Srema, Mačve i zapadne Srbije i Vojvodine, ali i tog dela Srbije sa regionom, pre svega sa BiH.”

I obeležavanju početka radova prisustvovao je predsednik Srbije, koji je naglasio da će novi auto-put dovesti nove investitore u taj deo zemlje.

Aleksandar Vučić u Rumi, decembar 2019 / Foto: FoNet/Služba predsednika Srbije

RTS, 5. 12. 2019. godine
'Hoću da kažem i ljudima u Sremu i Mačvi, u Rumi, Šapcu i Loznici, da će imati auto-put i brzu saobraćajnicu na vreme izgrađene, vrhunskog kvaliteta. Ali to im ne znači samo saobraćajnicu koja će da ih povezuje sa Beogradom, koja će da ih povezuje sa drugim delom Srbije. To im znači više investitora’, istakao je Vučić i dodao da će se već za tri i po godine od Beograda do Drine stizati za samo sat vremena.”
Polovinom jula 2020. ministarka Mihajlović obišla je radove na izgradnji mosta na Savi, napominjući da će on biti završen do kraja 2022.

Obilazak radova na izgradnji mosta preko Save / Foto: FoNet/MGSI

Ovih dana, više od 14 meseci od zvaničnog početka radova na mostu, ministar Momirović ističe da će tokom marta “završiti sve potrebne dozvole, dovesti izvođača i brzo ući u trasu kako bismo krenuli da radimo deonicu puta od Šapca ka Rumi”. A gradonačelnik Šapca Aleksandar Pajić izrazio je „veliko zadovoljstvo“ što predsednik Vučić, ministar Momirović i direktor” Koridora Srbije” Antić “misle o svojim građanima, a pre svega o građanima Šapca”.

Obilazak radova na deonici Ruma-Šabac-Loznica / Foto: Twitter/@TomaMomirovic

Večernje novosti, 28. 2. 2021. godine
“Prošli put kada je ministar obilazio most na Savi bilo je nešto manje 25 procenata urađeno - priča Pajić. - Sada je urađeno više od 30 odsto i ovo je zaista lep prizor da se u Srbiji gradi i radi. Veliki doprinos Srbije je izgradnja auto-puta Ruma-Šabac-Loznica, što je velikog značaja za Šabac jer će postati top destinacija za privredna ulaganja u ovom delu Srbije. Grad Šabac je spreman da ponudi veliku industrijsku zonu. Srećni smo što će višedecenijski san izgradnja auto-puta do Šapca biti veoma brzo realizovan.”

Inače, ova deonica predstavlja sponu sa Fruškogorskim koridorom i kada bude završena to će, kako se često ističe, biti putni pravac Novi Sad–Ruma–Šabac–Loznica–granica sa Bosnom i Hercegovinom, koji spaja Srbiju sa Hrvatskom, Bosnom i Hercegovinom i širim okruženjem. Fruškogorski koridor će, dodaje se, povezati tri opštine – Novi Sad, Irig i Rumu, a rešiće problem prolazaka teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig. I početak radova na Fruškogorskom koridoru, iako više puta najavljivan, odložen je, ovog puta za kraj ove godine.

Foto: Twitter/@TomaMomirovic