Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je da su građani Beograda imali prilike da glasaju gde će biti premešten Stari savski most. Istakao je da je prvobitna namera bila da se most postavi između Novog Beograda i Ade Ciganlije, ali da su se građani, u anketi postavljenoj na sajtu grada Beograda, izjasnili da nova lokacija bude – park Ušće.
TV Prva, 7. 10. 2019. godine
'On jeste simbol na neki način, toliko dugo je tu. Tu ćemo napraviti restorane, suvenirnice… Znači, napravićemo nekakav… što inače nedostaje parku Ušće. Jer vi kada dođete danas u park Ušće koji je sređen, vi nemate gde da popijete kafu, što je takođe problem, ako već imate toliko dečjih igrališta, ako imate sve, treba da imate i mesto gde možete da sednete.“
Međutim, dva dana kasnije Vesića je demantovao gradski urbanista Marko Stojčić koji je za “Politiku“ izjavio da će izjašnjavanje Beograđana biti organizovano tek sledeće nedelje. Kako je kazao, na sajtu grada biće postavljena anketa o sudbini ove rečne saobraćajnice i 45 dana građani će moći da glasaju za jednu od dve opcije. Anketa će, osim pitanja, sadržati podatke o vrednosti oba projekta i ponudiće njihov grafički prikaz.
Politika, 9. 10. 2019. godine
'Ako građani izaberu da most bude u parku Ušće, on će biti skulptura postavljena između Muzeja savremene umetnosti i Brankovog mosta. Biće podignut na visinu od 4,5 metra, dužina lučne konstrukcije je oko 110 metara i ispod njega biće ugostiteljski objekti i nekoliko galerija. Ukoliko bude na Ušću, gradićemo pešačko-biciklistički most u Bloku 70, u produžetku Omladinskih brigada, a ispod dela te ulice bila bi podzemna garaža. Ovakva opcija jeftinija je za desetak procenata nego da tramvajski most selimo u Blok 70. Ali, poslednju reč daće žitelji Beograda – tvrdi Stojčić.'
Budući da građani nisu imali priliku da se izjasne o tome na koju lokaciju bi trebalo izmestiti Stari savski most, a da je tvrdio da je zahvaljujući glasovima Beograđana odlučeno da to bude park Ušće, izjavu Gorana Vesića ocenjujemo kao – „neistinu“.
*Povrataku budućnost Starog savskog mosta
*Otvorili smo Brankov most pre roka
*Do kraja 2018. rekonstrukcija Pančevačkog mosta
Podsetimo, gradski menadžer govorio je da je glavni razlog zašto se pravi novi Savski most – „rasterećenje saobraćaja“. Kazao je da će novi most „imati četiri saobraćajne trake, po dve sa svake strane i prostor za tramvaje u oba pravca“.
Tanjug, 1. 2. 2018. godine
“Neophodno je da se napravi novi most zbog razvoja saobraćaja, a imaće četiri saobraćajne i dve tramvajske trake, kao i pešačku i biciklističku stazu. Preko njega će moći da ide metro, saobraćaj će biti protočan i moći će da se koristi budući tunel koji će počinjati na mestu sadašnje autobuske stanice, a izlaziti u blizini Pančevačkog mosta”, naveo je Vesić.
A nakon što je u kampanji za beogradske izbore 2018. kandidat za gradonačelnika Beograda i nekadašnji prvi čovek prestonice Dragan Đilas izjavio da će se zalagati da Stari savski most ne bude srušen, Vesić je naglasio da most neće biti srušen, već će uređen i postavljen na drugu adresu biti korišćen kao pešačko-biciklistički.
Kako podseća „Politika“, selidba Starog savskog mosta i gradnja novog i većeg lučnog na njegovom mestu trebalo je da počne čim se uspostavi tramvajski saobraćaj preko Mosta na Adi. Tramvaji od jula ove godine saobraćaju preko tog mosta, ali Stari savski most, prema poslednjim najavama, trebalo bi da bude izmešten na proleće 2020.
Naslovna fotografija: Fonet, Beoinfo