Do kraja 2018. rekonstrukcija Pančevačkog mosta

“Zamolila bih vas da dobro pogledate Pančevački most. Ovo sad što vidite do negde kraja godine više neće ovako izgledati. Grad Beograd će osvetleti ovaj most, i ovaj most će zaista do kraja godine izgledati potpuno, potpuno drugačije. Pored toga u narednih godinu, godinu i po dana sve ove šljunkare koje vidite ovde će biti sklonjene, jer su nelegalne.”

Ministarka građevinarstva o rekonstrukciji Pančevačkog mosta. (Tanjug, 30. 1. 2018.)

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, prilikom obilaska Pančevačkog mosta krajem januara 2018. godine, najavila je da će rekonstrukcija ovog mosta, koja u tom momentu još uvek nije ni bila započeta, biti gotova do kraja 2018. godine.
“Promenićemo, odnosno uredićemo kolovoz. Novac će uložiti “Putevi Srbije”. Promenićemo pragove. Isto tako zaštiti ovaj most od korozije. To će uraditi “Železnica Srbije”. Grad Beograd će osvetleti ovaj most, i ovaj most će zaista do kraja godine izgledati potpuno, potpuno drugačije”, kazala je Mihajlović i dodala da je most “poslednji put rekonstruisan pre 10 godina”.       
*
Foto: Istinomer/Zoran Drekalović

Zatim se osvrnula i na nelegalne šljunkare koje se nalaze u blizini mosta, i najavila “proglašenje” lučkog područja Beograda.

“Pored toga u narednih godinu, godinu i po dana sve ove šljunkare koje vidite ovde će biti sklonjene, jer su nelegalne. Pronaći će im se drugo mesto gde će plaćati sve svoje obaveze i državi i gradu. Procena je da grad i država mogu da ostvare prihod od blizu četiri miliona evra, na konto poreza doprinosa, i lučkih naknada koje će se naplaćivati, budući da će se proglasiti lučko područje Beograd. Dakle, ovo je mislim važno ne samo za opštinu naravno Palilula, važno je za grad Beograd”, istakla je Mihajlović.
Međutim, od najave ministarke Mihajlović nije se dogodilo ništa od gorepomenutog. Radovi na rekonstrukciji Pančevačkog mosta još uvek nisu počeli, šljunkare i dalje nisu uklonjene, te je stoga ministarka za izjavu da će “Pančevački most do kraja 2018. biti rekonstruisan”, a “šljunkare sklonjene jer su nelegalne”, dobila ocenu “ni započeto”.    
*
Foto: Istinomer/Zoran Drekalović

Umesto radova na rekonstrukciji Pančevca, od zamenika gradonačelnika Beograda Gorana Vesića, krajem jula 2018. godine, dobili smo informaciju da će “kompletna i temeljna rekonstrukcija Pančevačkog mosta morati da sačeka završetak mosta na Adi Huji, čija će izgradnja početi 2020. godine”, uz objašnjenje da će “kada most na Ada Huji bude završen, biti omogućeno da se kompletan saobraćaj preusmeri na njega” te da će tada moći da se radi temeljna obnova Pančevačkog mosta. 

“Sve što se obnavljalo u ovoj zemlji radilo se pod saobraćajem, i Gazela i Brankov most, a to ne možete nikada da uradite kao kada biste mogli da zatvorite potpuno most. Zatvoriti Pančevački most bez završetka mosta na Adi Huji je nemoguće”, zaključio je zamenik gradonačelnika.  
Rekonstrukcija Pančevačkog mosta najavljivala se više puta tokom prethodnih decenija. Poslednja velika sanacija na Pančevačkom mostu izvodila se davne 1965. godine. U međuvremenu izvodili su se radovi samo na popravkama i manjim sanacijama. Često je dolazilo do obrušavanja konstrukcije mosta i drugih ozbiljnjih oštećenja.
[proverime]
Ovaj most je svakodnevno veoma prohodan, spaja centar Beograda sa naseljima na levoj obali Dunava, Beograd sa Pančevom, Zrenjaninom, celim Banatom. Više od 100.000 automobila, autobusa, kamiona prođe svakog dana u oba pravca ovim putem, a između traka saobraća i voz.
Glavni uzročnik propadanja mosta, ispostavilo se, bio je i ostao pre svega novac koji je trebalo obezbediti iz nekoliko kasa – pokrajinske, beogradske i pančevačke, nekadašnjeg NIP-a i Direkcije za građevinsko zemljište. Procene od pre nekoliko godina ukazivale su da je za detaljnu rekonstrukciju potrebno oko 3,5 milijarde dinara. Jedino što se u međuvremenu promenilo jesu republička, pokrajinska i gradske vlasti. Stari problemi za Pančevac su ostali, navodi se na portalu eKapija.
Naslovna fotografija: Istinomer/Zoran Drekalović