Početna Izjave Istinitost U moje vreme bez prisluškivanih razgovora u javnosti
Aleksandar Vučić

Predsednik Srbije o prisluškivanju.

U moje vreme bez prisluškivanih razgovora u javnosti

"Možda ste primetili da kada sam bio koordinator službi bezbednosti, nikada u tom periodu se nisu pojavili nikakvi prisluškivani razgovori u našoj javnosti."

TV Pink, 1. 8. 2019. godine

Komentar Istinomera
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić je, govoreći o tome da je godinama bio prisluškivan, izjavio da se “u periodu kada je on vršio dužnost koordinatora službi bezbednosti, nikakvi prisluškivani razgovori nisu pojavili u našoj javnosti”.        


*
Foto: FoNet/Zoran Mrđa


“Uvek to rade službe po nalogu suda. Zna se kako je to regulisano zakonom. Kao što ste ranije imali prisluškivane razgovore ministra unutrašnjih poslova. Kad je kome trebalo, iz neke ‘Sablje’ vadili su, puštali po tabloidima i tako dalje. Pre ‘Sablje’, posle ‘Sablje’. To se u ovom novom periodu nije događalo. Ljudi moraju da budu zaštićeni od takvih stvari”, kazao je Vučić, koji je funkciju šefa Biroa za koordinaciju rada službi bezbednosti obavljao u periodu od 2012. do 2017. godine.

Međutim, da predsednikove tvrdnje nisu istinite, dokazuje primer iz 2015. godine, kada je portal “Teleprompter” objavio transkript razgovora Lidije Udovički, sestre tadašnje ministarke za državnu upravu i lokalnu samoupravu Kori Udovički, i tadašnjeg lidera DS-a Bojana Pajtića. U transkriptu se naime navodi kako se Lidija Udovički “žali Bojanu Pajtiću da joj je direktor JP ‘Elektromreže Srbije’ Nikola Petrović tražio dva miliona evra kako bi se vetro-park, koji bi gradila firma ‘Continental Wind Partners’, priključio na mrežu EMS-a”, navodi N1.

Taj razgovor se dogodio i to na način na koji je taj portal objavio... Bio je nešto duži i skraćen je u onim segmentima koji imaju privatan karakter", kazao je tada Pajtić za N1, i dodao da je "ono što se našlo na tom portalu rečeno, svaka rečenica je rečena“.

On je tom prilikom izneo i pretpostavku da je “za prisluškivanje odgovoran režim, neka državna služba ili parastruktura”.


*
Foto: FoNet/Nenad Ðorđević 
Kompanija “Continental Wind” je demantovala da je Udovički bila zaposlena kod njih, a Aleksandar Vučić, u to vreme predsednik Vlade Srbije, kazao je da “Demokratska stranka nije pružila nijedan dokaz koji bi potvrdio da je bilo koja državna institucija prisluškivala razgovore lidera DS Bojana Pajtića”

Sam Pajtić je na konferenciji za novinare pokazao dokumenta EMS, Ministarstva energetike i finansija, pokrajinskih institucija i kompanije "Continental Wind Serbia", u kojima se nalazi “dopis te kompanije od 31. marta 2014. godine preduzeću EMS, a koji je potpisala Udovički koja je tada imala funkciju - kantri menadžer”.

Zato je predsednik Vučić za tvrdnju da se dok je on bio koordinator službi bezbednosti, nikada nisu pojavili nikakvi prisluškivani razgovori u javnosti, od Istinomera dobio ocenu “neistina“.

Podsetimo, u periodu od 2012. do 2017. godine, kada je Vučić bio šef Biroa za koordinaciju rada službi bezbednosti, zabeležene su i optužbe za prisluškivanje i praćenje novinara.

Naime, prema pisanju KRIK-a, policajac Uprave kriminalističke policije (UKP) je, početkom 2016. godine, podneo krivičnu prijavu protiv ministra policije Nebojše Stefanovića u kojoj je naveo da odeljenje pri kabinetu ministra neovlašćeno prati i prisluškuje novinare. 

Uz krivičnu prijavu dostavio je izveštaj u kome su bili detalji o praćenju novinarke Svetlane Vojinović, kao i zapisnik o uništavanju hard-diskova sa tim podacima. Ovaj slučaj u javnost je izneo Vukašin Obradović, tadašnji predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS). Prijava protiv Stefanovića odbačena je u februaru 2017.

Takođe, i urednik KRIK-a Stevan Dojčinović, tužio je u aprilu 2016. godine “Informer” i njegovog urednika Dragana Vučićevića za iznošenje “niza neistina koje su objavljene o Dojčinoviću i njegovom privatnom životu”

Niz tekstova praćenih fotografijama iz Dojčinovićevog privatnog života, transkripti telefonskih razgovora novinara, ali i detaljne informacije o tome u kojoj fazi je istraživanje KRIK-a objavljivani su u tabloidu ‘Informer’ tokom istraživanja imovine tadašnjeg premijera Aleksandra Vučića”, navodi KRIK. 

Proveri me

Dve godine kasnije, u maju 2018, Viši sud u Beogradu presudio je u Dojčinovićevu korist i kaznio “Informer” sa 130.000 dinara zbog povrede časti i ugleda i 20.000 dinara zbog povrede prava na privatnost. Presudu je u martu ove godine potvrdio i Apelacioni sud. 

Zabeleženo je i “curenje” podataka iz zdravstvenog kartona. Bivši zaštitnik građana Saša Janković kazao je da je utvrđeno da je iz Klinike za psihijatrijske bolesti "Dr Laza Lazarević" neovlašćeno izdata medicinska dokumentacija bivšeg direktora "Kurira" Aleksandra Kornica. Njegov zdravstveni karton, u emisiji TV “Pink”, u novembru 2015, pokazivao je glavni i odgovorni urednik “Informera”.

Naslovna fotografija: FoNet/Zoran Mrđa
Najčitanije