Početna Izjave Istinitost Prošle godine u Beogradu bilo 30 kriminalnih ubistava, 2012. i 2013. po šest
Dragan Đilas

Bivši gradonačelnik Beograda o broju mafijaških likvidacija u glavnom gradu.

Prošle godine u Beogradu bilo 30 kriminalnih ubistava, 2012. i 2013. po šest

"Mi živimo u Beogradu gde imamo 30 ubistava kriminalnog karaktera prošle godine, 2012. 2013. je bilo po šest.

N1, Novi dan, 31.1.2019.

Komentar Istinomera
Gostujući na televiziji N1, bivši gradonačelnik Beograda Dragan Đilas, govorio je između ostalog o lošem stanju u policiji i sve većem broju mafijaških obračuna na ulicama Beograda. Član predsedništva Saveza za Srbiju, rekao je da je u Beogradu prošle godine bilo 30 ubistava kriminalnog karaktera, a da je 2012. i 2013. godine bilo po šest takvih ubistava.

*
Foto: Istinomer/ Zoran Drekalović

Od Ministarstva unutrašnjih poslova zatražili smo informacije o broju ubistava sa elementima organizovanog kriminala na području Beograda i na području Srbije, za prethodnih nekoliko godina, ali nažalost, odgovore ni ovog puta nismo dobili.

Prema podacima “Crne knjige“ portala Krik, 2012. godine u Beogradu je bilo četiri kriminalna ubistva, a 2013. pet. Dakle, možemo reći da je Đilas pogrešio, ali "na svoju štetu“ - nije bilo šest ubistva kako on tvrdi, nego nešto manje.

Međutim, Krikova baza pokazuje da je tokom 2018. godine na području Beograda bilo 20 ubistava koja imaju odlike mafijaških likvidacija, što je za 10 manje od broja o kom Đilas govori.

U odgovoru za Istinomer bivši gradonačelnik Beograda je rekao da je podatke o broju ubistava saznao iz teksta istraživača Beogradskog centra za bezbednosnu politiku Saše Đorđevića, koji je objavljen na sajtu Krika, krajem prošle godine.

"Sad vidim da sam rekao pogrešan podatak za 2013, jer ovde (u Đorđevićevom tekstu prim. Istinomera) piše devet. Vi pominjete četiri i pet tako da sad zaista ne znam koji je podatak tačan.“, rekao je Đilas.

On, dalje objašnjava, da u pomenutom tekstu piše da je bilo 27 ubistava, a od dana od kad je tekst objavljen (24. decembar) do kraja godine, bilo još tri ubistva.

"Jedno kod Mosta Borča - Zemun kad je auto odleteo u vazduh. To sam zapamtio. Druga dva se ne sećam konkretno, ali se sećam da su se desila i da su mediji izveštavali", rekao je bivši predsednik Demokratske stranke.

Prema njegovim rečima suština je u tome da broj kriminalnih ubistava raste.

"Sa četiri na 20 ili sa šest na 30, povećanje je pet puta u oba slučaja“, rekao je naš sagovornik.

Istina je da je u svom tekstu za Krik Đorđević je pisao o zabrinjavajućem trendu porasta kriminalnih ubistava, ali na nivou cele Srbije, ne samo Beograda. On je konstatovao da je 2018. godina rekordna po broju takvih likvidacija. 

Međutim, u svojoj izjavi za N1, Đilas je pomešao ukupan broj kriminalnih ubistava u 2018. godini, na nivou Srbije i na nivou Beograda. U odgovoru Istinomeru, bivši gradonačelnik Beograda je rekao da je mislio da se podaci iz teksta odnose na glavni grad i da je, stoga, jasno da je pogrešio.

"Nisam namerno to uradio ali, jesam rekao neistinu. Izvinjavam se“, poručio je Đilas.

Na N1 Đragan Đilas je izjavio da "živimo u Beogradu gde imamo 30 ubistava kriminalnog karaktera prošle godine, 2012. 2013. je bilo po šest“, kao što smo mogli da vidimo bivši gradonačelnik pomešao je podatke koji se odnose na Srbiju i na glavni grad. U 2018. prema podacima Krika, na teritoriji Srbije bilo je 29 takvih ubistava, od toga 20 se dogodilo u Beogradu.   

Sa druge strane, 2012. i 2013. godine bilo je četiri, odnosno pet, ubistava koja se dovode u vezu sa organizovanim kriminalom. Dakle, u oba slučaja bivši gradonačelnik je pogrešio, zbog čega od Istinomera dobija ocenu "neistina

Naslovna fotografija: Istinomer/ Zoran Drekalović
Najčitanije
Pitajte Istinomer
Šta je Ministarstvo zdravlja uradilo po pitanju blokiranih računa zdravstvenih ustanova?
Prema podacima Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje, dana 26. maja 2017. blokirane račune je imala 21 zdravstvena ustanova, dok je u septembru 2016. u blokadi bilo njih 19. Sam iznos blokada od septembra 2016. do kraja maja 2017. godine porastao je za skoro 540 miliona dinara.