Srbija – automobilska Meka

Boris Tadić na predizbornom mitingu u Nišu o dovođenju investitora na jug Srbije. (Tanjug, 6. 5. 2008. godine)
„Nećemo se smiriti dok i u Niš ne dovedemo jednog velikog proizvođača automobila. Najbolji automobili će se proizvoditi u Kragujevcu i Nišu, jer kao što je došao Fiat, tako će doći i druga i treća fabrika, a tako i bolji život za naše ljude.“

Da li predsednik Tadić nemirno spava zbog ovog obećanja, tek ispostavilo se da je dolazak drugog proizvođača automobila, ne samo na jug zemlje, već u Srbiju uopšte, više nego krupan zalogaj. O nekoj trećoj kompaniji da i ne govorimo.

No, nije da se nije radilo na tome. Priče o dolasku još jedne automobilske kompanije započeo je ministar ekonomije Mlađan Dinkić. On je pominjao da je Folksvagen, posle odustajanja od kupovine Zastave, zainteresovan za izgradnju nove fabrike automobila u okolini Kragujevca. Ta zainteresovanost nije se kasnije pretvorila u bilo šta konkretnije.

Dinkić je septembra 2008. pokušao da se dogovori sa Mercedesom oko ulaganja u Srbiju, ali Nemci nisu bili zainteresovani za to jer su već počeli da grade pogone u Mađarskoj.

O izgradnji fabrike u Vranju razmišljao je kineski prozivođač FAU, ali je brzo odustao od toga.

Kad se sve sabere, pokušaja je bilo, ali se dalje od toga nije odmaklo, te Istinomer Borisu Tadiću dodeljuje ocenu „krenuli, pa stali“.