Rani i kasni radovi

Ministar građevine o izgradnji deonice auto-puta od Ljiga do Preljine. (Tanjug, 12. 9. 2012. godine)
„Mogu da kažem za najdalje petnaest do mesec dana mi ćemo pripremiti dokumentaciju, dati građevinsku dozvolu za prve deonice i počeće zvanično izgradnja auto-puta od Ljiga ka Čačku (Preljini).“

Radovi na izgradnji deonice autoputa Beograd-Južni Jadran, od Ljiga do Preljine, koje izvodi azerbejdžanska firma „Azvir“, počeli su 20. aprila 2012. kada su ambasador Azerbejdžana u Beogradu Eldar Hasanov i predsednički kandidat Demokratske stranke Boris Tadić postavili kamen temeljac. Posao na toj relaciji dobro je tekao tokom leta, a započeta je gradnja jednog mosta u selu Dići.

Iz pravca Preljine ka Ljigu, pak, eksproprijacija nije bila rešena na nekim delovima trase, pa gradnja nije otpočela ni do septembra. Tada je novi ministar građevine objavio da se dokumentacija priprema, da je novac za eksproprijaciju izdvojen kroz rebalans budžeta i da će izgradnja krenuti jer su konačno stvoreni uslovi. Međutim, tek dve sedmice nakon obećanog roka, ministar se ponovo oglasio povodom deonice Ljig–Preljina na auto-putu.

„Vlada Srbije uplatiće danas avans azerbejdžanskoj firmi ‘Azvir’ u iznosu većem od 60 miliona evra, kako bi domaći građevinari mogli da se uključe u gradnju auto–puta, od Ljiga do Preljine, na Koridoru 11. Taj novac biće infuzija za oživaljavanje srpskih putara. Sad je obezbeđen i avans i gotova je građevinska dozvola.“

Tanjug, 29. 10. 2012. godine

Na kraju je, početak radova na toj deonici, otpočeo 14. novembra 2012. Jeste da je rok probijen za mesec dana, ali je izgradnja veoma važne putne deonice ipak krenula i iz drugog smera. Zato Istinomer ministaru daje ocenu „skoro ispunjeno“.