Pretplatnici „Telekoma“ mogu da gledaju N1

„Telekom u svom programu daje i kanal N1. Tako da onaj ko ima Telekomov program, odnosno koristi Telekom kao distributera, apsolutno može da gleda televiziju N1.”

Predsednica Vlade o televiziji N1. (N1, 25. 7. 2019. godine)

Premijerka Ana Brnabić je odgovarajući na poslanička pitanja u Skupštini Srbije 25. jula izjavila da svaki građanin koji koristi „Telekom“ kao distributera “apsolutno može da gleda televiziju N1”, jer „Telekom“ u svojoj ponudi programa ima i taj kanal. Brnabić je dodala i da nije tačno da dve trećine građana ne može da gleda N1, jer “SBB kao distributer medijskog sadržaja drži 53 odsto tržišta”
Istog dana je televizija N1, međutim, demantovala premijerkinu tvrdnju, navodeći da to nije tačno. 
“Program TV N1 nije u ponudi Telekomovih kanala, niti je to bio slučaj od početka emitovanja našeg programa u oktobru 2014. Tu informaciju imaju korisnici Telekoma u većinskom državnom vlasništvu, a to se može proveriti i u zvaničnoj ponudi kanala na internet portalu tog kablovskog distributera”, saopštio je N1. 
Ova televizija je navela da je njena publika “ograničena isključivo na distributere koji imaju njihov program u svom paketu”, a da kablovski distributeri u Srbiji ne pokrivaju celu teritoriju države.
Na sajtu „Telekoma“ jasno su naznačeni svi kanali koje korisnici pretplaćeni na neki od “paketa” Telekoma mogu da gledaju. U ponudi od skoro 1.000 domaćih i stranih kanala nema televizije N1. 
Odnedavno, međutim, na tržištu Srbije, postoji i distributer kablovskih usluga “Supernova”, iza koga stoje povezana pravna lica, koja su deo Telekom Srbija Grupe (Kopernikus technology d.o.o. Beograd, Radijus vektor d.o.o. Beograd, Avcom d.o.o. Beograd, Masko d.o.o. Beograd, BPP ING d.o.o. Grocka i Citadela Komunikacije d.o.o. Beograd).
U njihovoj ponudi kanala se, između ostalog, nalazi i televizija N1. 
Dakle, građani koji koriste „Telekom“ kao distributera televizijskih kanala, nemaju mogućnost da gledaju televiziju N1, kao što tvrdi premijerka, jer je nema u njihovoj ponudi kanala. Sa druge strane N1 jeste u ponudi operatera “Supernova”, koji je u vlasništvu „Telekom Srbija Grupe“, pa Ana Brnabić za ovu izjavu dobija ocenu “skoro neistina”.
Dan kasnije, na pitanje novinara zašto je izjavila da se TV N1 nalazi u kablovskoj ponudi „Telekoma Srbija“ premijerka je istakla da je ipak mislila na operatera „Supernova“. 
[proverime]
Inače, premijerka Brnabić je, odgovarajući na poslanička pitanja 25. jula, takođe izjavila da je utvrđeno da su televizije N1, Nova S i Sport klub registrovane u Luksembrugu.
“Čini mi se da je nama svima bez sumnje jasno da su to domaći kanali. Ja sad ne znam kako mi možemo da se pravimo ludi i kažemo da su to strani kanali. U ovom slučaju sigurno se radi o rupi u zakonu, to je moje mišljenje”, rekla je premijerka i dodala da je potrebno da se “utvrdi odakle SBB dobija signal recimo na TV N1”.
Prema njenim rečima, SBB takođe ne poštuje Zakon o elektronskim komunikacijama, jer je na prvo mesto stavio N1, na drugo Novu S, a RTS se nalazi tek na trećem kanalu.
Da podsetimo, vlasnik televizije Adria News iz Luksemburga je 28. 3. ove godine uputio pismo na više od 130 adresa međunarodnih i nevladinih organizacija, medijskih asocijacija, kao i Evropske unije i zatražio zaštitu televizije N1 i njenih novinara “od kampanje koju protiv N1 vode visoki državni, vladini i funkcioneri vladajuće koalicije”.

Naslovna fotografija: Istinomer/Zoran Drekalović