Od Surčina do Obrenovca – kraulom

Kandidat DS-a za gradonačelnika Beograda o završetku mosta Obrenovac-Surčin. (Press, 8. 5. 2008. godine)
„Ja ne dajem nerealna obećanja, kao da može most da se napravi za dve godine. Može, ali znate koji, onaj između Obrenovca i Surčina koji sam započeo pošto je stajao 15 godina.“

Tokom kampanje za lokalne izbore sadašnji gradonačelnik Beograda istakao je da će za dve godine završiti dugoočekivani most koji bi spojio Obrenovac i Surčin.

U septembru 2008. potpisan je i Protokol o izgradnji mosta, a gradonačelnik je najavio njegov završetak do kraja 2009. godine.

„Za petnaestak dana počeće radovi na pristupnim putevima mostu, a čitav projekat, čija je gradnja počela 1994, a obustavljena 1997. godine, biće gotov do kraja 2009. godine. Danas je potrebno 65 minuta da se kolima stigne od Obrenovca do Surčina, u šta se uverio prilikom jedne od kampanja i predsednik Srbije Boris Tadić, a taj put zahvaljujući mostu trajaće minut-dva.“

Dnevnik, 1. 10. 2008. godine

Međutim, iako je prošlo više od polovine i 2010. godine, od najavljenog mosta još uvek ništa.

„Izgradnja mosta na Savi kod Termoelektrane ‘Nikola Tesla’ počela je 1994., a obustavljena 1997. Most je u početku građen za potrebe toplifikacije, daljinskog grejanja Beograda, da bi 2008. novim protokolom njegova funkcija bila preimenovana u drumski most.

– Iako je u početku pravljen za daljinsko grejanje Beograda, 2008. odustalo se od tog projekta. Budžet za nastavak izgradnje nalazi se u planu Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, a kompletni radovi koštaju 15 miliona evra. Nakon potpisanog protokola nije bilo radova na ovom mostu, na kojem su planirane dve kolovozne trake. Pre dve godine potpisan je protokol između ministarstva za infrasturkturu, NIP-a i Grada – kaže Željko Jovetić, predsednik opštine Obrenovac.“

Blic, 14. 6. 2010. godine

Zato, Istinomer izjavu gradonačelnika Đilasa ocenjuje kao neispunjeno obećanje.

Umesto dve, tri i po godine

Izgradnja mosta između Obrenovca i Surčina nastavljena je februara 2011. Za njegov završetak bilo je potrebno devet meseci i on je konačno pušten u saobraćaj 1. decembra 2011. godine.