Izmene zakona o zaštiti mladih vozača do početka 2015.

„Radna grupa koju sam formirala ima rok od sedam dana da predloži izmene zakona za zaštitu mladih u saobraćaju, koje moraju biti usvojene po hitnom postupku. Neću dozvoliti dalje od sedam dana, prosto zato što ta izmena zakona mora po hitnom postupku da dođe na vladu, zatim u parlament – da bi počela da se primenjuje od 1. januara 2015. godine.“

Ministarka saobraćaja o izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja. (Blic, 24. 11. 2014. godine)

Ministarka Zorana Mihajlović obećala je u novembru 2014, nakon nesreće na Adi Huji kada je život izgubilo troje mladih ljudi, da će izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja koje će zaštititi mlade na putevima biti usvojene po hitnom postupku i da će se primenjivati već od početka sledeće 2015. Njeno obećanje bilo je više nego ambiciozno pošto je osim radne grupe njenog ministarstva, uključivalo i hitnu reakciju Vlade, Ministarstva unutrašnjih poslova, kao i Skupštinu, što sve nije u njenoj nadležnosti.

Radna grupa je u zaista kratkom roku, od nedelju dana, iznela svoje predloge.

Saopštenje Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture
„Predlozi Radne grupe koji će biti prosleđeni Ministarstvu unutrašnjih poslova, kao formalnom predlagaču zakona, uključuju probne vozačke dozvole za osobe do 21 godine i zabranu vožnje automobila u periodu od 24 sata uveče do šest sati ujutru. Članovi radne grupe saglasili su se i da mladim vozačima ne treba dozvoliti da upravljaju automobilom čiji odnos snage i mase prelazi 56 kilovata po toni“, navodi se u saopštenju od 3. decembra 2014. na sajtu Ministarstva građevinastva, saobraćaja i infrastukture.

U pisanom odgovoru Istinomeru Ministarstvo saobraćaja navodi da predlog jeste prosleđen Ministarstvu unutrašnjih poslova.

„Procedura donošenja Zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima je u toku, a za informacije o tome kada je predviđeno njegovo usvajanje možete se obratiti Ministarstvu unutrašnjih poslova“, piše u nastavku odgovora Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Istinomer od MUP-a nije uspeo da dobije nikakve odgovore dokle se stiglo sa usvajanjem izmena. Na njihovom sajtu ovaj zakon se ne može naći u kategoriji nacrta zakona. Kao jedan od razloga zbog čega sve u vezi sa ovim zakonom stoji, iz ovog ministarstva su u oktobru 2015. godine saopštili da je problem u nedostatku novca, kako je prenela Radio televizija Srbije.

Zaštita mladih vozača nalazi se i dalje samo u Strategiji bezbednosti saobraćaja na putevima Republike Srbije za period od 2015. do 2020. godine koji podrazumeva bolju edukaciju mladih vozača, roditelja, unapređenje obuke u auto školama, kao i pojačanu kontrolu ponašanja mladih vozača u saobraćaju.
Što se zakona tiče, stvari se već dve godine nisu pomakle sa mrtve tačke, a zaštitu mladih u saobraćaju više niko ne spominje, pa ni ministarka Mihajlović. S obzirom na to da su se najave ministarke Zorane Mihajlović o hitnom usvajanju pokazale kao neosnovane i neizvodljive, njeno obećanje ocenjujemo kao neispunjeno.