Izgradnja metroa počinje krajem 2020.

Zamenik gradonačelnika Beograda o metrou. (Blic, 10. 6. 2018. godine)
“Najvažniji prioritet je početak gradnje metroa. Kako smo obećali, do kraja 2020. počinjemo sa izgradnjom prve linije.”

Nakon što je posle beogradskih izbora 2018. izabran za zamenika gradonačelnika, Goran Vesić je, ističući da će “sada imati više odgovornosti nego dok je bio gradski menadžer”, izjavio da je “najvažniji prioritet početak gradnje metroa”.

Blic, 10. 6. 2018. godine
“Najvažniji prioritet je početak gradnje metroa. Kako smo obećali, do kraja 2020. počinjemo sa izgradnjom prve linije. Izgradnja počinje do kraja 2020. godine i veoma smo posvećeni da završimo ogroman posao koji je pred nama kako bi bageri počeli da rade. Metro podrazumeva dve linije i četiri integrisane linije BG voza. Prva liniija dužine 22 km biće od Makiškog polja do Ade Huje. Na Makiškom polju ima prostora da se izgradi depo za vagone i lokomotive. Najopterećenija gradska saobraćajnica je Bulevar Živojina Mišića, a stanica metroa na Makiškom polju kupiće sve putnike sa Čukarice, iz Sremčice, Obrenovca, Barajeva i Lazarevca, koji će metroom dolaziti do grada. Tako ćemo rasteretiti ovaj potez jer neće biti autobusa.”

Nekoliko dana kasnije, u Skupštini Beograda, Vesić je sa šefom odborničke grupe Saveza za Srbiju Draganom Đilasom, nekadašnjim gradonačelnikom Beograda, polemisao o rokovima za početak gradnje metroa. Đilas je ocenio da izgradnja prve linije nikako ne može početi 2020. godine, dok je Vesić rekao da će izgradnja prve linije sigurno početi do kraja te godine.

Beta, 26. 6. 2018. godine
'Metro će se raditi u fazama. Biće urađeno sve što je neophodno da bi metro počeli 2020. godine’, istakao je Vesić i dodao da se procenjuje da će prva linija metroa koštati milijaradu i 300 miliona evra, a da će obe linije koštati više od četiri milijarde evra. On je kazao da je danas bio na sastanku s predsednikom države Aleksandrom Vučićem sa francuskim kompanijama koje rade studije izvodljivosti za metro. ‘Mi ćemo za razliku od Đilasa i njegovih praznih obećanja početi da gradimo metro, kako smo obećali. Uspećemo da ostvarimo san’, kazao je Vesić i dodao da će biti rešene saobraćajne gužve u Beogradu gradnjom metroa.”
Isti rok Vesić je zadržao i na kraju 2019. godine.
Beoinfo, 6. 12. 2019. godine
“I naravno, naš najvažniji projekat je metro, čija izgradnja treba da počne do kraja sledeće godine. To je onaj metro koji je bivši gradonačelnik Beograda obećavao svake godine od 2008. do 2012. i nikada nije ništa uradio. Kada metro bude završen (za prve dve linije će trebati do sedam godina), oko 25 odsto sadašnjeg saobraćaja spustiće se ispod zemlje i naravno biće manjih gužvi. Beogradu je metro potreban, jer naš grad nezvanično ima već više od dva miliona stanovnika – istakao je Vesić.”

Međutim, metro nije počeo da se gradi krajem 2020, a zamenik gradonačelnika je kao novi rok za početak prve faze postavio kraj 2021. Na pitanje koliko je realno da će se, kako obećava, Beograđani voziti metroom 2028, Vesić odgovara:

Večernje novosti, 13. 12. 2020. godine
“Garantujem to. Država je obezbedila 4,4 milijarde za ovaj projekat, imamo političku volju, završili smo sve što je neophodno, Francuzi projektuju metro u etapama, usvaja se Zakon o metrou i počinjemo izgradnju do kraja sledeće godine.”
O tome kako se poslednjih godina obećavala gradnja metroa možeti više čitati ovde

Takođe, i bivši gradonačelnik Beograda Siniša Mali najavljivao je za 2020 početak gradnje metroa, obećavajući da će do kraja 2022. “prva linija metroa biti završena“.

Budući da prva faza metroa nije počela da se gradi do kraja 2020, već je Goran Vesić taj rok pomerio za još godinu dana, njegovo obećanje ocenjujemo kao – neispunjeno.

Foto: FoNet/Beoinfo