Gradska železnica, metroa prethodnica

Gradonačelnik Beograda o početku rada „Gradske železnice“. (B92, 6. 11. 2008. godine)
„Gradska železnica će kao neka vrsta spoljnog metroa biti uspostavljena do kraja sledeće (2009.) godine.“

Polovinom 2009. godine gradonačelniku Beograda je postalo jasno da rok koji je dao za početak rada „Gradske železnice“ neće biti ispoštovan.

„Međutim, očekujemo da za 12 meseci jedan deo grada počne da funkcioniše na tom sistemu, a za dve i po godine i drugi deo grada, da bi za tri do četiri godine svi delovi grada, u kojima postoji železnica, udu pokriveni tim sistemom.“

Tanjug, 9. 6. 2009. godine

Probni rad „Gradske železnice“ počeo je prvog septembra na jednoj liniji (Novi Beograd-Pančevački most), a gradski arhitekta Dejan Vasović je najavio da se „pun obim saobraćaja, od Batajnice do Pančevačkog mosta, očekuje od 1. januara iduće godine“. (B92, 30. 8. 2010. godine)

Međutim, ni to se nije dogodilo. Remont pruge od Zemuna do Batajnice, nije tekao po planu, pa je puštanje u saobraćaj tog dela pruge odloženo za april.

„Od danas, 15. aprila, linija gradske železnice BG voza produžena je do Batajnice i voziće na relaciji Pančevački most – Batajnica. Linija je do sada saobraćala do Novog Beograda.“

sajt JP „Železnice Srbije“, 15. 4. 2011. godine 

Budući da je rok koji je gradonačelnik Đilas dao za početak rada „Gradskih železnica“ probijen, Istinomer Đilasovo obećanje ocenjuje kao „neispunjeno„.

„Gradske železnice“ treba da obezbede Beograđanima brži i efikasniji prevoz. Ceo projekat trebalo bi u etapama da bude završen do 2014. godine.

U septembru 2010. treba da počne da radi linija Zemun – Pančevački most. 2011. godine krenuće linija Batajnica – Pančevački most i Rakovica (Železnik) – stanica Centar (Prokop). Od 2012.- 2013. biće uspostavljene linije: Batajnica – Krnjača i Ripanj – stanica Centar, a 2013.- 2014.godine: Lazarevac – Resnik, Mladenovac – Resnik i Umčari – Rakovica.


Naslovna fotografija: Fonet/Beoinfo