Autoput počinje…samo još ugovor da imamo

Ministarka za reginalni razvoj o potpisivanju ugovora za izgradnju dva autoputa. (Beta, 28. 12. 2012. godine)
„Očekuje se da u januaru bude potpisan ugovor, a izgradnja oba autoputa, koji će povezivati Koridore 10 i 11, biće u potpunosti finansirana kreditom kineske Eksim banke.“

Još od 2010. ministarka Kalanović najavljuje izgradnju Moravskog autoputa (Pojate-Preljina), koji bi išao dolinom Zapadne Morave kroz sedam opština. Ta zamisao je, međutim, brzo stopirana i do skoro se o njoj nije ni govorilo. Još gora situacija je sa autoputem Novi Sad-Ruma. O tom pravcu i probijanju Fruške Gore pričalo se još pre četiri godine, ali se od tada ništa nije realizovalo.

Krajem 2012. godine aktuelizovana je tema o dve saobraćajne investicije, a ministarka za lokalni i regionalni razvoj je potpisala predugovor s predstavnikom kineske kompanije China Road and Bridge Corporation (CRBC). Tada je najavila i potpisivanje ugovora za kraj januara 2013. Vrednost oba posla je 642 miliona evra i biće finansiran kreditom kineske Eksim banke.

Mesec dana kasnije, umesto da ugovor bude potpisan, Kalanovićka sve odlaže za još mesec dana.

„Do kraja februara potpisaćemo ugovor kako bi smo već početkom godine mogli da krenemo da radimo.“

Tanjug, 21. 1. 2013. godine

Istekao je i februar, a ugovor nije potpisan. „Neispunjeno“ za ministarku Kalanović.

Šta se gradi?
Moravski autoput, u punom profilu sa šest traka, trebalo bi da bude dugačak 110 kilometara. Njegova izgradnja povezala bi gradove centralne i zapadne Srbije sa Koridorom 10.
Deo autoputa Novi Sad-Ruma imao bi četiri trake i bio dug 27 kilometara, uključujući tunel ispod Fruške Gore u dužini od 2,7 kilometara. Završetkom te deonice stanovnici Vojvodine dobili bi kraću i bolju vezu sa zapadnim delovima Srbije, Hrvatskom i BiH.