Potpisaćemo ugovor za auto-put koji je trebalo da bude otvoren još 2018.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je, otvarajući kovid bolnicu u Kruševcu, da će uskoro biti potpisan ugovor za izgradnju auto-puta od Požege do granice s Crnom Gorom, ističući da će se od Novog Pazara i Sjenice do Beograda stizati za dva sata i 20 minuta. Ali, da je ostvarena prošlogodišnja najava predsednika, taj ugovor bi već bio potpisan, a da su poštovani rokovi dati prethodnih godina, tim putem bi se išlo već više od dve godine!

Još kao mandatar za sastav nove Vlade Srbije, u aprilu 2014, Vučić je poslanicima Skupštine Srbije predstavio svoj prvi ekspoze i plan rada za naredne četiri godine. Bio je rezolutan – ceo auto-put od Beograda do Boljara biće završen do kraja mandata te Vlade, 2018. godine.

Otvoreni parlament, 27. 4. 2014. godine
“Ono na čemu ćemo insistirati i tu očekujemo velike i dobre vesti, želim to vama da kažem, to su koncesionarski ugovori i uveravam građane da ćemo, a znate da bih tako nešto teško rekao, posebno imajući u vidu dosadašnju praksu, kroz koncesionarske ugovore u roku od četiri godine završiti u potpunosti auto-put Beograd-Boljare u dužini od 270 kilometara. Za one koji ne znaju gde je mesto Boljare, reč je o Ibarskoj magistrali, kako je mi popularno nazivamo, odnosno auto-putu Beograd-Crna Gora. Mislim da bi to za nas bio nedvosmisleno veliki uspeh i ogroman rezultat.”
Ekspoze mandatara Vučića, april 2014 / Foto: FoNet/Božidar Petrović

Nije ostavljao mesta dilemi – put će biti završen, a “građani mogu da znaju da će za četiri godine moći da idu u Crnu Goru na more”.

Otvoreni parlament, 27. 4. 2014. godine
“Pročitaću vam kako nam trenutno stoje stvari i šta je to što ćemo moći, a bogami i neke stvari nećemo moći da uradimo, zato što te kredite nećemo moći da provučemo upravo zbog visine javnog duga. Rekao sam za Beograd i Južni Jadran u dužini od 763, Beograd-Boljare 270 kilometara, uveren sam da ćemo to kroz koncesione ugovore u roku od četiri godine u potpunosti izgraditi, ne završiti papire, već građani mogu da znaju da će za četiri godine moći da idu u Crnu Goru na more, na planinu, gde god hoće ili da idu u bilo koje mesto u Srbiji na tom putu, da će moći da idu auto-putem.”

Početkom 2015. tadašnja ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je da će do 2020. godine biti završen auto-put do granice sa Crnom Gorom.

Zorana Mihajlović / Foto: FoNet/MGSI
Analitika, 14. 1. 2015. godine
„Za deonicu Požega-Boljare u dužini od 107 kilometara čija je procenjena vrednost 1,8 milijardi evra, prostorni plan i priprema projektno-tehničke dokumentacije biće urađeni tokom ove (2015) godine dok je planirani završetak radova do 2020. godine.“

Međutim, prošle su tri godine od premijerskog ekspozea, a Vučić je, ovog puta kao predsednik Srbije, ponovo najavio izgradnju auto-puta, koji je, s obzirom na ranije obećanje, već trebalo da bude pri kraju.

Vučić i Erdogan / Foto: FoNet/Senad Župljanin

Beta, 11. 10. 2017. godine
'Znam da neću biti pozdravljen ni upola kao Redžep Tajip Erdogan ali imam dovoljno hrabrosti da vam kažem da sam radio i radim najbolje što mogu i u interesu svih građana bilo koje vere i nacije’, rekao je Vučić u Novom Pazaru pred okupljenim građanima koji su dočekali njega i turskog predsednika Erdogana. On je rekao da će se narednih meseci krenuti u izradu projekta za put Požega-Boljare koji će sa Beogradom Sarajevom i Podgoricom povezati taj deo Srbije.”
A onda u martu 2018. ministarka Mihajlović potpisuje sa kinеskom kompanijom “China Communications Construction Company (CCCC)” Mеmorandum o razumеvanju o saradnji na projеktu auto-puta Požеga-Boljarе. Ona je tada kazala da je suština Mеmoranduma izrada projеktnе dokumеntacijе, čija vrеdnost iznosi najmanjе 50 milona evra, dodajući da jе dogovorеno da ćе na projеktu raditi kinеska kompanija zajеdno sa srpskim projеktantima.

Potpisivanje Memoranduma / Foto: FoNet/MGSI

Beta, 29. 3. 2018. godine
“To jе građеvinski najtеža dеonica na Koridoru 11, duga 107 kilomеtara, koja jе značajna nе samo zbog putničkog, vеć i zbog tеrеtnog saobraćaja. Vrеdnost izgradnjе ovog auto-puta procеnjеna jе na višе od 1,5 milijardi evra, a kinеska strana ćе ponuditi različitе načinе finansiranja izgradnjе, rеkla jе Mihajlović.”
Nakon još godinu i po dana, u julu 2019, ministarka Mihajlović najavljuje početak rada na izradi projektno-tehničke dokumentacije za izgradnju auto-puta Požega-Boljare, ostavljajujući za to rok od godinu i po dana. Dakle, do kraja 2020.

Beta, 2. 7. 2019. godine
“Potpredsednica Vlade istakla je da počinje da se radi i na izradi projektno-tehničke dokumentacije za izgradnju auto-puta Požega - Boljare, da će taj posao trajati oko godinu i po dana i da će se u međuvremenu razgovarati o načinima finansiranja.“

A pre tačno godinu dana, u decembru 2019, predsednik Vučić je kao rok za potpisivanje ugovora za deonicu od Požege do Duge Poljane naveo 2020. godinu.

Aleksandar Vučić / Foto: FoNet/Instagram predsednika Srbije

RTS, 8. 12. 2020. godine
'Ostaje nam još jedna deonica od nešto manje od 107 kilometara do Boljara na crnogorskoj granici. Tu ćemo prvo da radimo deo od Požege do Duge Poljane, koja se nalazi između Sjenice i Novog Pazara, i mislim da možemo sledeće godine da potpišemo za tu deonicu', naveo je Vučić gostujući na televiziji Pink u emisiji Hittvit.”
Ipak, stigao je kraj 2020, a predsednik ponovo najavljuje potpisivanje ugovora za put Požega-Duga Poljana-Duga Poljana-Boljare.

RTS, 20. 12. 2020. godine
“Duga Poljana je malo mesto, lepo mesto na pola puta između Sjenice i Pazara. Ako bismo uspeli to da spojimo, onda bismo, imali od Novog Pazara i Sjenice do Beograda ne duže od dva sata i dvadeset minuta lepog auto-puta. A moja želja je da im pomognemo da mogu da odu i do Sarajeva za to vreme, ali BiH mora da podigne auto put tih 97 kilometara od Višegrada do Sarajeva, to ne možemo mi da radimo. Mi ćemo da pomognemo u severnom delu prema Bijeljini. Mi plaćamo most preko Save, rekao je on.'
Podsetimo, od auto-puta Beograd-Boljare završena je deonica od Obrenovca do Čačka otvorena u avgustu 2019, a u decembru prošle godine završena je i deonica Surčin-Obrenovac duga 17,6 kilometara. Izgradnja deonice Surčin-Novi Beograd, koja bi trebalo da bude veza sa auto-putem Miloš Veliki počinje sa godinu dana zakašnjenja – u martu 2021. godine, a obećano je da će radovi na deonici Preljina – Požega biti završeni do kraja 2021. godine. 

Vučić na otvaranju auto-puta „Miloš Veliki“/ Foto: FoNet/Predsedništvo Srbije

Inače, rokovi za izgradnju deonice Koridora 11 od Obrenovca do Čačka, koja je otvorena 15. avgusta 2019, probijani su više puta, o čemu je Istinomer pisao u nekoliko navrata.

Naslovna fotografija: FoNet/Instagram predsednika Srbije