Opet kasni završetak gradske magistrale, Šapić krivi Vesićevu vlast

Iako je obećao da će deonica autoputa od Surčina do Novog Beograda biti završena do oktobra ove godine, ministar Tomislav Momirović sada kao novi rok pominje februar, mart 2023. Novoizabrani gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić krivi prethodnu gradsku vlast za kašnjenje izgradnje saobraćajnice, koja je, da su se poštovala ranija obećanja, trebalo da bude otvorena još u maju 2021. godine.

Vest da je ministar Tomislav Momirović sa gradonačelnikom Beograda Aleksandrom Šapićem obišao radove na deonici puta Novi Beograd – Surčin, koja će povezati prestonicu sa autoputem “Miloš Veliki”, objavljena je na sajtu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture pod naslovom – “Momirović: Radovi na novoj gradskoj magistrali odvijaju se ispred dinamike”.

Nejasno je, međutim, kako se radovi odvijaju “ispred dinamike” ako je po ranijim najavama iz istog tog ministarstva trebalo da su završeni još u proleće prošle godine, odnosno da budu gotovi na jesen ove godine, kako je to u međuvremenu obećao ministar Momirović.

Elem, ukoliko je ministar zaista rekao da se radovi odvijaju ispred dinamike, kao što piše u zvaničnom saopštenju, priznanjem da oni ipak neće biti završeni u obećanom roku skočio je sam sebi u usta.

Kao što vidite mi smo uradili građevinske radove i završili preko 60 posto projekta. Nama je bio cilj da to završimo do kraja godine, a uveren sam da uz efikasnu saradnju mi to možemo da završimo do februara ili marta sledeće godine i drago mi je da je Grad Beograd i gradonačelnik pokazao spremnost da rešimo neke probleme koji postoje od početka ovog projekta”, rekao je Momirović.

Ministar nije objasnio zašto radovi neće biti okončani do oktobra ove godine, kao što je obećao, već je istakao da je deonica, iako duga svega osam kilometara, građevinski veoma zahtevna i specifična jer prolazi kroz naseljeno područje.

Umesto njega, objašnjenje za kašnjenje i kočenje projekta dao je gradonačelnik Aleksandar Šapić.

Kako više vreme prolazi, toliko shvatam da stvari u gradu nisu baš najbolje funkcionisale, onako kako su nam predstavljene. Ali, više nema prostora time da se bavim zašto nisu funkcionisale, važno je da profunkcioniše”, rekao je Šapić.

Dodao je da u izgradnji obilaznice Grad Beograd “nije učestvovao na način na koji je trebalo da učestvuje.”

Novoizabrani gradonačelnik obećao je da će Grad Beograd učiti sve što je u njegovoj nadležnosti da se radovi na deonici Novi Beograd – Surčin završe, dodavši da pod tim pre svega misli na rešavanje eksproprijacije i problema sa deponijom koja je na trasi puta.

Foto: Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture

Ipak, nije mogao da obeća da će se rokovi poštovati, već garantuje “tačno prolazno vreme”.

Ne mogu da garantujem da će sve biti onako kako je rečeno u rokovima, ali mogu da garantujem da će od današnjeg dana i ministarstvo gospodina Momirovića i i izvođači i sva druga preduzeća državna imati tačno prolazno vreme i informaciju gde smo stigli, koje su objektivne okolnosti u kojima radimo, koji su objektivni problemi”, rekao je Šapić.

Da su se rokovi poštovali, ovom deonicom autoputa vozila bi išla od prošlog proleća. To obećanje u aprilu 2019. dala je tadašnja ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Ona je tada, najavljujući potpisivanje dva memoranduma za izgradnju deonica na Koridoru 11, kazala da se jedan od njih odnosi na izgradnju deonice Novi Beograd – Surčin, da će radovi početi “najkasnije” u martu 2020, a da je rok za završetak godinu i dva meseca, tačnije maj 2021. godine.

 

Naslovna fotografija: Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture