Deonica Novi Beograd-Surčin biće završena 2021.

Ministarka građevinarstva o izgradnji deonice Novi Beograd-Surčin. (TV Prva, 12. 4. 2019. godine)
„Radovi na deonici Novi Beograd – Surčin počinju najkasnije u proleće sledeće (2020) godine. Tako da mislim da sledeće (2020) godine u martu počnemo, da svakako za godinu i dva meseca je završimo.”

Najavljujući potpisavanje dva memoranduma za izgradnju deonica na Koridoru 11 tadašnja ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović je u aprilu prošle godine istakla da se jedan memorandum odnosi na izgradnju deonice Novi Beograd-Surčin. Naglasila je da radovi počinju u martu 2020, a da je rok za završetak – godinu i dva meseca. Dakle, maj 2021.

TV Prva, 12. 4. 2019. godine
'Radovi na deonici Novi Beograd-Surčin počinju najkasnije u proleće sledeće godine. Treba da znate da mi ove godine završavamo Surčin-Obrenovac deonicu u decembru mesecu. Nije moguće pričati o potpuno funkcionalnom tom delu Koridora ukoliko nemamo deonicu Novi Beograd-Surčin. Tako da mislim da sledeće godine u martu počnemo, da svakako za godinu i dva meseca je završimo.”
Nekoliko meseci kasnije, u avgustu prošle godine, pred otvaranje auto-puta “Miloš Veliki”, tačnije deonice od Obrenovca do Ljiga, sa kineskom kompanijom „Čajna komjunikejšns konstrakšn kompani”Ltd (ČČ)“ potpisan je Komercijalni ugovor za izgradnju deonice od Novog Beograda do Surčina. Potpisivanju ugovora prisustvovao je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić. On je tom prilikom rekao da će ovaj projekat biti završen do novembra 2021. godine.

Tanjug, 18. 8. 2019. godine
„Do kraja 2021. završava se i Preljina-Požega što je mnogo teži put. Ostaje još Novi Beograd-Surčin, preko Vojvođanske ulice izlazi iza nacionalnog stadiona i spaja direktno sa Milošem Velikim i putem prema Čačku i to će biti 2021. godine”, rekao je Vučić.
Potpisivanje ugovora, avgust 2019 / Foto: FoNet/Nenad Ðorđević

I ministarka je naglasila da je “današnji dan važan za Srbiju”, ne samo zbog toga što se pušta u saobraćaj auto-put od Obrenovca do Ljiga, nego i zbog toga “što krećemo sa novim projektom, izgradnjom deonice Novi Beograd-Surčin”.

Tanjug, 18. 8. 2019. godine
„Deonica Novi Beograd-Surčin treba da nam pomogne da se mnogo jednostavnije dođe na auto-put ‘Miloš Veliki’. Nadamo se da ćemo na ovoj deonici početi radove 1. marta 2020, a pre toga ćemo u decembru ove godine, na Svetog Nikolu, pustiti u saobraćaj i deonicu Surčin-Obrenovac, koju takođe gradi kompanija ČČ”, rekla je Mihajlović posle potpisivanja ugovora.
U decembru 2019. otvorena je deonica Surčin-Obrenovac i to u roku koji je prvog dana marta 2017. godine dala ministarka Mihajlović. Dve godine i osam meseci kasnije, tačnije 18. decembra, ova deonica duga 17, 6 kilometara svečano je otvorena.

Ipak, radovi na deonici Novi Beograd-Surčin nisu počeli u martu 2020, ali ni do kraja ove godine. Sada se početak radova najavljuje za mart 2021, godinu dana nakon prvobitnog roka.

Večernje novosti, 22. 12. 2020. godine
“Izgradnja deonice Surčin - Novi Beograd, koja bi trebalo da bude veza sa auto-putem ‘Miloš Veliki’ počeće u martu sledeće godine, saznaju ‘Novosti’ u ‘Putevima Srbije’. Radovi će biti započeti sa godinu dana zakašnjenja, pošto je trebalo da krenu u prvom kvartalu ove godine, kada je i počela epidemija. U ‘Putevima’ navode da je očekivani početak radova na izgradnji ove deonice mart 2021. godine, a novi rok za završetak je septembar 2022. Kako ‘Novosti’ nezvanično saznaju, eksproprijacija na teritoriji opštine Surčin je završena, a u toku je još u delu Novog Beograda. Očekuje se da će vlasništvo nad svim parcelama biti regulisano do proleća, pre početka radova.”
Iako se kao razlog kašnjenja navodi epidemija, radovi nesmetano teku na Moravskom koridoru, kako je to nedavno istakao novi ministar građevinarstva Tomislav Momirović, kao i na deonici Preljina-Požega. A kako navode “Večenje novosti, za deonicu Novi Beograd-Surčin još nije završena ni eksproprijacija zemljišta na teritoriji Novog Beograda.

Budući da radovi na deonici Novi Beograd-Surčin nisu počeli u martu ove godine, da se sada očekuje da će se to desiti tek u martu naredne godine i da ovaj deo auto-puta neće biti završen 2021, obećanje ministarke Mihajlović ocenjujemo kao – neispunjeno.

Foto: FoNet/MGSI