Na Adi Huji „uskoro“ gradnja mosta koji nije „ni blizu realizacije“

Očekujemo da ćemo u narednih mesec-dva potpisati ugovor za izgradnju mosta na Adi Huji, izjavio je u februaru prošle godine tadašnji zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, koji sada, kao ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, gradnju najavljuje za narednu, 2024. godinu, u sklopu izgradnje auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad. S druge strane, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić kaže da most na Adi Huji jeste "u nekom planu", ali "nije ni blizu neke realizacije". "Da l’ ste to primetili, kad ne možeš da rešiš mali problem ti najavi svemirski brod", ističe on. Inače, podizanje ovog mosta predviđeno je još pre dve decenije, Generalnim urbanističkim planom Beograda do 2021. godine, usvojenim u septembru 2003.
Izgled novog mosta na Adi Huji

„Nemojte da vas lažu, nije doneta čak ni odluka da će most sigurno tu da bude“, obavestio je stanovnike Krnjače gradonačelnik Šapić.

Youtube/Aleksandar Šapić, 12. 4. 2023. godine

„Most na Adi Huji. Vidite, taj most je u nekom planu, ali on nije ni blizu neke realizacije u ovom momentu. Nemoj da vas lažu. Čak nije ni doneta odluka da će on sigurno tu da bude. Prosto da znate. Da li postoji potreba za mostom kod Ade Huje? Da, postoji. Velika potreba. Ali, mi pričamo, ne znam da l’ ste to primetili, kad ne možeš da rešiš mali problem ti najavi svemirski brod. I onda mi 'vamo za svemirskim brodom, a ‘vamo mi curi, lavabo mi prokišnjava. Stani, bre, pusti me… Ovaj “pančevac” ‘oće se raspadne, pa daj, bre, njega da sredimo da nam se ne sruši. (…) A za most na Adi Huji daćemo vam uskoro informacije, prvo da vidimo gde je došao plan. Tu je najteži deo posla priprema čitave planske dokumentacije. Kad dođe do izvođenja radova, verujte, to je najlakši deo. (…) Ono što znam da nije ni blizu u ovom momentu, a možda ga i približimo za koji mesec.”

A pre dva meseca ministar Vesić saopštio je da će iduće godine startovati radovi na auto-putu Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, a sa njima i gradnja još jednog mosta preko Dunava. 

RTS, 16. 2. 2023. godine

'Mi ćemo sledeće godine početi da gradimo auto-put Beograd-Zrenjanin-Novi Sad. To je veoma važno za ljude koji žive na levoj obali Dunava i on će se uključivati kod petlje Ovča na severnu tangentu, koja je već izgrađena odavno, i sa te severne tangente preko novog mosta na Adi Huji moći ćete potpuno da zaobiđete sva naselja na levoj obali Dunava, što će bitno rasteretiti 'zrenjaninac', bitno rasteretiti Pančevački most, jer će imati potreba da se izgradi most na Adi Huji. Što suštinski znači još jedan most.'

Saobraćajni institut CIP izradio je studiju o tome koliko će izgradnja mosta uticati na životnu sredinu, a Direkcija za građevinsko zemljište podnela je Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za davanje saglasnosti na urađenu studiju.

Pogled iz vazduha na lokaciju budućeg mosta na Adi Huji
Pogled iz vazduha na lokaciju budućeg mosta / Izvor: Saobraćajni institut CIP
Večernje novosti, 22. 3. 2023. godine

'Novi most predviđen je kao deo spoljne magistralne tangente koji treba da poveže Pančevački put i auto-put E75. Planirano je da se građevina nad vodom gradi na oko 2,6 kilometara nizvodno Dunavom od Pančevačkog mosta. 'Most preko Dunava na levoj obali počinjaće sa leve strane puta Beograd - Pančevo i završavaće se na prestoničkoj obali Dunava prelaskom Višnjičke ulice. Veza mostovske konstrukcije sa Pančevačkim putem predviđena je preko rampi, projektovanjem denivelisane raskrsnice tipa 'detelina', dok je za spajanje sa Višnjičkom planirana denivelisana raskrsnica 'poludetelina', piše u projektu.'

 

Radovi startuju 2008. godine?

 

Podsetimo, nakon što je 2003. odlučeno da će se graditi ovaj most, gradski funkcioneri su 2005. početak gradnje najavljivali su „za dve-tri godine“.

Politika, 23. 9. 2005. godine

“Most bi, kako je rekao Bojan Stanojević, gradski menadžer, trebalo da košta oko 95 miliona evra, sa veoma povoljnim kreditima i grejs periodom od 10 godina. Dužina glavnog dela mosta bi iznosila 1.080 metara, a širina 24,2 metra. Dužina pristupnih puteva biće oko 1.200 metara, a pristupnih mostova oko 660 metara. Izgradnja mosta bi, ako sve protekne u najboljem redu, trebalo da počne za dve-tri godine i trajaće 33 meseca.”

Povezan sadržaj
Siniša Dedeić 31. 7. 2020.

Prošle su te „dve-tri godine“, a tokom kampanje za beogradske izbore 2008. Dragan Đilas je, kao kandidat za gradonačelnika, najavljivao gradnju ovog mosta.

Dragan Đilas / Foto: FoNet, Aleksandar Levajković
Politika, 10. 4. 2008. godine

“Tek od 2000. godine, od kada je Beograd počeo da se menja, stekli su se uslovi za izgradnju ovakvog mosta, a u narednih pet do šest godina i još jednog metro-mosta na Dunavu kod Ade Huje, u Vinči na, obilaznici oko Beograda, odnosno između Borče i Zemuna.”

Most bi mogao da bude izgrađen za pet godina, isticao je Đilas.

Glas javnosti, 8. 5. 2008. godine

'Za koje vreme Beograd može da, pored mosta preko Ade Ciganlije, dobije mostove Zemun-Borča i most kod Ade Huje?

– To će reći najbolji stručnjaci, a ne političari u kampanji, koji, koliko vidim po njihovim izjavama, ‘grade’ mostove ekspresnom brzinom. Oba mosta koja pominjete će biti na Dunavu koji je ozbiljna reka. Procene su da bi ovi mostovi mogli biti izgrađeni u narednih pet godina. Što pre počnemo biće pre gotovo.'

Izgled budućeg mosta na Adi Huji
Izgled budućeg mosta na Adi Huji / Izvor: Beograd.rs

Naredne 2009. godine Đilas je kazao da je most na Adi Huji, ipak, u drugom planu.

Blic, 13. 3. 2009. godine

“Gradonačelnik Dragan Đilas izjavio je juče da most preko Ade Huje, za koji su svojevremeno bili zainteresovani Japanci, više nije u prvom planu, zbog toga što su Srbija i Beograd u međuvremenu ‘ispali iz kriterijuma’ japanske vlade za dodelu najpovoljnijih kredita, odnosno sada bi za taj posao bilo potrebno mnogo veće domaće učešće.”

I nova beogradska vlast, koja je na čelo glavnog grada došla posle smene Đilasa 2013. godine, najavljivala je izgradnju mosta. Tadašnji gradski arhitekta Milutin Folić kazao je 2016. da očekuje da dokumentacija za ovaj projekat bude spremna do kraja 2017. ili početka 2018. Dodao je da bi most sa pristupnim saobraćajnicama trebalo da košta oko 180 miliona evra.

Milutin Folić
Milutin Folić / Foto: FoNet, Beoinfo
Tanjug, 1. 8. 2016. godine

'Beograd bi trebalo da dobije još jedan most preko Dunava, kod Ade Huje, dužine skoro tri kilometra, čijom izgradnjom bi se spojili Pančevački i Slanački put, najavio je. 'Sada rešavamo imovinsko-pravne odnose i očekujem da ćemo već krajem naredne i početkom 2018. godine imati spremnu dokumentaciju za taj most', rekao je Folić.'

U aprilu 2017. Folić je najavio da će gradnja mosta početi „uskoro“.

Tanjug, 17. 4. 2017. godine

'U okviru srednjeg magistralnog prstena u Beogradu uskoro će početi gradnja još jednog mosta na Dunavu, kod Ade Huje', izjavio je glavni gradski urbanista Milutin Folić. Novi most kod Ade Huje je neophodan kako bi se Pupinov most između Zemuna i Borče spojio sa Zrenjaninskim i Pančevačkim putem. Gradnja mosta preko Ade Huje, koji će biti dug nešto manje do tri kilometra, prema prvim procenama, trebalo bi da košta oko 180 miliona evra. 'Preko špica Ade Huje, nizvodno od sportskih sadržaja, proći će most sličan mostu na Adi Ciganliji, a trebalo bi da poveže saobraćajnicu koja ide oko pančevačke strane Beograda', rekao je Folić Tanjugu.'

 

Počinjemo 2020. godine

 

A u aprilu 2018. Goran Vesić, tadašnji gradski menadžer, izjavio je da je doneta Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača za izradu idejnog projekta sa studijom opravdanosti za izgradnju mosta kod Ade Huje. Naglasio je da će sredinom 2019. biti spremni da raspišu tender za projektovanje, finansiranje i izgradnju mosta.

Goran Vesić
Goran Vesić / Foto: FoNet/Beoinfo
Beograd.rs, 9. 4. 2018. godine

'Izrada idejnog projekta, koja će trajati 380 dana, prvi je korak ka izgradnji mosta kod Ade Huje, što znači da ćemo mi sredinom naredne godine biti spremni da raspisujemo tender za projektovanje, finansiranje i izgradnju ovog mosta prema pravilima Međunarodnog saveza inženjera konsultanata.Tačnu cenu mosta kod Ade Huje znaćemo po završetku izrade idejnog projekta, a preliminarne procene su da će on koštati nekoliko puta manje od Mosta na Adi. Pritom ne zaboravimo da je most kod Ade Huje na Dunavu, koji je veća i šira reka od Save preko koje je izgrađen Most na Adi', rekao je Vesić.'

U julu te godine, Vesić, koji je u međuvremenu postao zamenik gradonačelnika Beograda, početak gradnje mosta najavio je za 2020. godinu.

Tanjug, 22. 7. 2018. godine

'Kompletna i temeljna rekonstrukcija Pančevačkog mosta moraće da sačeka završetak mosta na Adi Huji, čija će izgradnja početi 2020. godine, smatra zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić i kaže da će se u međuvremenu verovatno raditi neophodna rekonstrukcija onoga što je važno za funkcionisanje mosta.'

A u martu 2019. Vesić gradnju mosta najavljuje za 2021. godinu, napominjući da je u toku izrada glavnog projekta.  

U julu 2020. zamenik gradonačelnika potvrđuje ranije dati rok – gradnja počinje 2021. godine.

Beograd.rs, 20. 7. 2020. godine

'Taj tunel (kod Ekonomskog fakulteta) će smanjiti saobraćaj u centru grada za 14 odsto. Novi savski most imaće četiri trake i dve za tramvaj, što znači da će neko sa Novog Beograda moći širokim bulevarima da uđe na Zemunski put sa četiri trake, pređe preko novog mosta i tunelom izađe skoro kod Pančevačkog mosta, a ako želi da ide prema Mirijevu, to će takođe moći bulevarom sa četiri trake. Većini ljudi sada to izgleda kao naučna fantastika, ali to će se dogoditi. Na sličan način pravimo vezu Mosta na Adi sa budućim Mostom na Adi Huji, koji počinjemo da radimo 2021. godine. (...) To praktično znači da ćete 2022, 2023. godine od novog Mosta na Adi Huji proći sa četiri trake pored Mokrog Luga, Medakovića, Save Maškovića, Crnotravske, Borske, Pere Velimirovića, Patrijarha Pavla i doći sve do Mosta na Adi. Upravo je to unutrašnja obilaznica', kazao je Vesić na TV Happy.'

Međutim, prošla je 2021. godina, a na njenom kraju stiže novi rok. Ovog puta postavlja ga glavni urbanista Marko Stojčić. Gradnja počinje „najverovatnije“ 2022, a „možda i 2023. godine“, rekao je Stojčić.  

Marko Stojčić
Marko Stojčić / Foto: FoNet/Beoinfo
Beograd.rs, 22. 11. 2021. godine

'Najverovatnije sledeće godine, a možda i 2023, počinje realizacija Mosta na Adi Huji, a uporedo s tim očekuje se i revitalizacija čitavog ovog prostora. Prostor deponije na Adi Huji biće pretvoren u park-šumu, što će s jedne strane predstavljati nastavak linijskog parka, a s druge strane neće biti urbanizacije, već će se napraviti 'bedem' od zelenila oko grada', precizirao je Stojčić.'

Početkom 2022. zamenik gradonačelnika Goran Vesić izjavljuje kako očekuje da će „u narednih mesec-dva“ biti potpisan ugovor za izgradnju mosta na Adi Huji, a nekoliko meseci kasnije početak gradnje najavljuje za kraj te ili početak naredne godine.

Večernje novosti, 5. 5. 2022. godine

'Od sedam mostova, do kraja ove ili početkom sledeće godine gradićemo dva, novi Savski most i onaj kod Ade Huje', istakao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.'

Položaj budućeg mosta na Adi Huji
Položaj budućeg mosta na Adi Huji / Foto: Beograd.rs

Pred sam odlazak sa funkcije zamenika gradonačelnika Vesić saopštava da je Beograd završio sve projekte za izgradnju mosta.

Beta, 16. 6. 2022. godine

'Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je danas da je grad završio sve projekte za izgradnju mosta na Adi Huji, kao i da će nakon njegovog završetka Beograd imati unutrašnju obilaznicu koja će omogućiti rekonstrukciju Pančevačkog mosta. Vesić je za RTS izjavio da za izgradnju tog mosta Grad Beograd zajedno sa Vladom Srbije traži partnere. 'Kada se završi most na Adi Huji, tada dobijamo unutrašnju obilaznicu i ta obilaznica će omogućiti da se rekonstruiše Pančevački most, tako da će na Dunavu biti tri mosta – Pupinov, Pančevački i most na Adi Huji', rekao je Vesić.'

A Aleksandar Šapić, po dolasku na funkciju gradonačelnika, „izražava nadu“ da će Beograd „uspeti da zadrži kapitalne projekte“, među kojima i most na Adi Huji.

Aleksandar Šapić
Aleksandar Šapić / Foto: Fonet, Milica Vučković
Beograd.rs, 31. 7. 2022. godine

'Na pitanje da li će neki od gradskih projekata trpeti zbog krize, Šapić izražava nadu da će Beograd uspeti da zadrži kapitalne projekte i naglašava da ne treba odustajati ni od jednog, ni od završetka obilaznice, ni od izgradnje mosta preko Vinče, mosta na Adi Huji, biciklističkog mosta na Adi, niti od zamene starog železničkog mosta. 'Nadam se da su to stvari od kojih nećemo odustati', rekao je Šapić i dodao da je sa predsednikom Aleksandrom Vučićem razgovarao o ličnoj ideji i potrebi da se most i tunel grade paralelno ili barem približno, kako bi se što pre povezala dva dela grada – Novi Beograd i Karaburma.'

Naslovna fotografija: Beograd.rs