Početna Izjave Obećanja Poslanici SNS podržaće predlog opozicije da se raspravlja o mojoj smeni
Maja Gojković

Predsednica Narodne skupštine o zakazivanju sednice na kojoj bi se raspravljalo o njenoj smeni.

Poslanici SNS podržaće predlog opozicije da se raspravlja o mojoj smeni

"Evo, spremni smo da vam pomognemo da to dođe na dnevni red jer vas nema dovoljno. Ja hoću da budem na dnevnom redu i biće posebna sednica samo sa tim tačkama dnevnog reda, 29. aprila, 30. aprila ili 1. ili 2. maja."

Otvoreni parlament, 19. 4. 2017. godine

Komentar Istinomera
Opozicione partije podnele su sredinom aprila dve inicijative za smenu predsednice Narodne skupštine. Međutim, iako je oba zahteva potpisalo ukupno 63 narodnih poslanika, to je samo polovina glasova koliko je potrebno da bi se jedan od tih predloga na kraju i uvrstio u dnevni red. Zbog toga je predsednica Maja Gojković, ironično, poručila opoziciji da će im poslanici SNS-a pomoći u tome da dostignu broj od 126 glasova i pokrenu raspravu o njenoj smeni.

Na sednici Narodne skupštine, 11. maja, Maja Gojković stavila je na glasanje oba predloga opozicije. Međutim, uprkos obećanju da će poslanici većine glasati da se ova tačka uvrsti na dnevni red, to se nije dogodilo. Niko od poslanika većine nije glasao ni za jedan od ova dva predloga. 

Šta više Gojković je, nakon obrazloženja šefa poslaničke grupe DS-a Gorana Ćirića da Maju Gojković treba razrešiti jer je tokom kampanje za predsedničke izbore nezakonito prekinula rad Narodne skupštine, tvrdila da podršku poslanika SNS-a nikada nije ni obećala.
Sednica Narodne skupštine, 11. 5. 2017. godine
"Nisam rekla da ću podržati Vaš predlog, pošto obrazloženje ne podržavam jer je neistinito i govorite o povredi Ustava, nego sam rekla da ću zakazati sednicu."
Jedino tačno u ovoj izjavi jeste to da je Gojković obećala da će se o njenom radu raspravljati na posebnoj sednici. Međutim, Poslovnik o radu Narodne skupštine u članu 119 jasno kaže da se tim povodom nikako ne može sazvati posebna sednica.
"Posebna sednica saziva se radi usvajanja predloga ustava, proglašenja ustava i ustavnog zakona za sprovođenje ustava, radi polaganja zakletve predsednika Republike, kada kandidat za predsednika Vlade izlaže program i predlaže sastav Vlade, radi izbora Vlade i polaganja zakletve predsednika i članova Vlade, kao i radi polaganja zakletve izabranih lica koja, u skladu sa zakonom, zakletvu polažu pred Narodnom skupštinom."
Ovakvo licitiranje činjenicama pokazuje da predsednica Narodne skupštine ili ne poznaje Poslovnik ili namerno iznosi netačne informacije u vezi sa radom parlamenta, čime nedvosmisleno ugrožava autoritet institucije. 

Ne samo da je Gojkovićeva prekršila svoje obećanje da će većina podržati predlog opozicije da se raspravlja o njenoj smeni, već je negirala da je tako nešto ikada rekla. Pored toga, predloge je na glasanje stavila tek danas, 11. maja, iako je prethodno obećala da će se sednica održati krajem aprila ili početkom maja. Zbog svega toga, obećanje Maje Gojković ocenjujemo kao “neispunjeno”.

Da podsetimo, opozicija je, i kada je u pitanju zahtev za smenom Maje Gojković, išla u dve kolone, odnosno podnete su dve inicijative. Naime, istu inicijativu podnele su Demokratska stranka i pokret Dosta je bilo. I dok je DS zahtevala da se o tom predlogu raspravlja po hitnom postupku, DJB je podneo zahtev po redovnoj proceduri.

Poslanici većine su “hitan postupak” odbili, ali je zato Maja Gojković obećala da će se o predlogu druge opozicione stranke sigurno debatovati. Naime, shodno tome da je taj predlog podnet po redovnoj proceduri, od datuma podnošenja do stavljanja na dnevni red mora da prođe najmanje 15 dana. S obzirom na to da je podneta 13. aprila, prvi dan kada se o ovoj inicijativi moglo raspravljati je - 29. april.

Naslovna fotografija: FoNet, Nenad Đorđević
Pitajte Istinomer
Koliko se novca izdvaja iz budžeta za predsedničke izbore?
Kada se sve sabere, predsednički izbori koštaće građane Srbije milijardu i 813 miliona dinara, od čega je 641,8 miliona namenjeno izbornoj kampanji, što će podeliti predsednički kandidati. Polovina ove sume ide svim kandidatima u prvom krugu. Druga polovina novca ide kandidatu koji pobedi u prvom krugu izbora, a u slučaju drugog kruga, deli se na oba kandidata koja prođu u drugi krug.