Otvorili smo Brankov most pre roka

Gradski menadžer o rekonstrukciji Brankovog mosta (TV Pink, 9. februar 2018. godine)
“Mi smo, kao što ste danas čuli, otvorili svih šest traka za saobraćaj na Brankovom mostu. Tri dana pre roka koji smo obećali. Obećali smo da će to biti 12. februara. I tako je završen najveći deo rekonstrukcije Brankovog mosta koji je počeo pre skoro šest meseci, u okviru kojeg smo uložili 210 miliona dinara i zaista zamenili jedan čitav deo mosta koji je bio nebezbedan za saobraćaj.”

Gradski menadžer Goran Vesić, nastojeći da se u predizbornoj kampanji pohvali brzinom izvedenih radova na Brankovom mostu, istakao je da je otvaranje šeste trake na tom mostu urađeno – tri dana pre obećanog roka.

Međutim, još u prvim mesecima po fomiranju sadašnje gradske vlasti, u septembru 2014, Vesić  je obećao da će rekonstrukcija leve pešačke staze na Brankovom mostu biti završena za oko mesec dana. On je tada tvrdio da su rešeni svi tehnički problemi koji su do tada kočili početak radova i da će rekonstrukcija ubrzo biti završena. Pešačka staza ograđena je visokom ogradom, ali radovi nisu počinjali. Odgovore na pitanja zašto radovi kasne i koji su to problemi koji sprečavaju završetak rekonstrukcije, Istinomer je pokušao da dobije u gradskoj upravi i “Mostogradnji”, koja je izabrana za izvođača radova, ali bez uspeha. 
Tek nakon skoro godinu dana, u avgustu 2015, direktor tadašnjeg “Beokom” servisa Darko Glavaš, sadašnji sekretar Sekretarijata za poslove odbrane, vanrednih situacija, komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima, izjavio je da će sanacija staze morati da sačeka rekonstrukciju celog mosta. 
“Kada su stručnjaci, prošle godine, pregledali stanje mosta, utvrdili su da je potkonstrukcija dosta oštećena. Stazu, zato, ne možemo pustiti u rad, jer je pitanje da li može da izdrži opterećenje.” (Večernje novosti, 1. 8. 2015. godine)
A na početak rekonstrukcije mosta čekalo se do prošlog leta. Kako je saopštila gradska Direkcija za građevinsko zemljište, u februaru 2017. sa GP „Mostogradnja“ ugovoreno je izvođenje radova. 
“Izvođač je zapisnički uveden u posao (izrada tehničke dokumentacije) početkom marta 2017. godine, a rok izvođenja svih ugovorenih radova je 260 dana, najkasnije do kraja godine”.

Kada je polovinom jula gradonačelnik Siniša Mali obišao radove na rekonstrukciji pešačke staze saopšteno je da je ”dobio obećanje izvođača da će radovi, iako je planirano da budu završeni do kraja godine, biti okončani i ranije, u oktobru ili novembru”. 
“Mali je najavio i da će narednih dana biti zatvorena jedna, a možda i dve saobraćajne trake na mostu u smeru ka gradu, kako bi mašine mogle nesmetano da rade, ali je istakao da će biti uveden i noćni rad, odnosno radnici će raditi 24 sata, kako bi se radovi što pre okončali. Radovi na desnoj strani mosta, od Novog Beograda ka gradu, počeli su pre desetak dana i vrede 210 miliona dinara, rekao je Mali.” (Tanjug, 14. 7. 2017. godine)
Nakon mesec dana, gradonačelnik  Mali najavio je da će radovi na Brankovom mostu biti završeni “za dva ili dva i po meseca”. 
„Trajaće malo duže. Ja računam dva meseca, dva i po najviše. Dakle, ne šest meseci, ne do kraja godine. Izdržaćemo zajedno saobraćajne gužve koje će se desiti i koje se dešavaju, ali mi drugog rešenja nemamo“, rekao je Mali.
Ali, posle dva i po meseca, gradonačelnik je izjavio da Brankov most neće biti u potpunosti rekonstruisan do novembra, kako je ranio tvrdio. Tada su gradonačelnik Mali, ali i gradski menadžer Goran Vesić  izjavili da po završetku sezone radova pred zimu, neće biti puštena u saobraćaj cela širina mosta, jer će krajnje desna traka na uzvodnoj strani, u smeru iz Novog Beograda ka centru, biti otvorena tek na proleće, kada se završe radovi. 
Mali je rekao da će u prvoj polovini decembra za saobraćaj biti otvoreno pet od ukupno šest traka, a u tom trenutku bile su otvorene četiri. To suženje mesecima je izazivalo gužve na pristupima mostu i okolnim ulicama. A kada je 10. decembra u rad pušteno pet od ukupno šest traka na Brankovom mostu, Goran Vesić je rekao da će iz pravca Novog Beograda prema starom delu grada biti u funkciji dve trake, “izuzev zaustavne koja će se koristiti za radove do februara, kada će biti gotov čitav most“. (Tanjug, 10. 12. 2017. godine) 
A 12. januara, Vesić je izjavio da radovi na rekonstrukciji Brankovog mosta biti završeni kroz mesec dana, do 12. februara, “kada će sve tri trake biti puštene i saobraćaj će biti normalizovan”. (Tanjug, 12. 1. 2017. godine) Šesta traka otvorena je 9. februara, međutim, preostalo je da se otvori i pešačka staza.
“Vesić je rekao da će za oko mesec dana biti prohodna i pešačka staza.’Privodimo kraju rekonstrukciju mosta koja je planirana na proleće. Niko nije održavao decenijama most i zato je urađena obimna rekonstrukcija’.“ (Tanjug, 9. 2. 2018. godine)
Budući da je izjavio da je Brankov most u punom kapacitetu za saobraćaj otvoren tri dana pre obećanog roka, a da je pritom poznato da je rok za završetak radova više puta odlagan, dok se na otvaranje pešačke staze još čeka, izjavu Gorana Vesića ocenjujemo kao – neistinu.
Naslovna fotografija: FoNet/Beoinfo