Gradimo četiri javne garaže u 2014.

Tadašnji predsednik Privremenog organa Beograda o izgradnji garaža u Beogradu. (Tanjug, 25. 2. 2014. godine)
„Plan Grada Beograda je da zbog nedostatka parking mesta do kraja godine počne izgradnju četiri podzemne javne garaže po modelu javno privatnog partnerstva ili koncesije. Želimo da krenemo u razvoj projekata do kraja godine kako bismo sa novih 1.700 parking mesta, oslobodili trotoare, rešili problem bahatih vozača i uveli red u saobraćaj."

Tadašnji predsednik Privremenog organa Beograda je u februaru, tokom predizborne kampanje, posle sastanka sa predstavnicima „Parking servisa“ i španske kompanije „Asignija“ zainteresovane za projekat, rekao da je plan da Beograd do kraja 2014. godine počne izgradnju četiri podzemne javne garaže po modelu javno-privatnog partnerstva ili koncesije. On je istakao da bi garaže trebalo da budu izgrađene ispod pijace Đeram, Skerlićeve ulice kod Narodne biblioteke, Studentskog trga i Kosovske ulice.

„Na te četiri lokacije imamo završene idejne projekte, a za garažu kod pijace Đeram i građevinsku dozvolu. Želimo da krenemo u razvoj projekata do kraja godine kako bismo sa novih 1.700 parking-mesta oslobodili trotoare, rešili problem bahatih vozača i uveli red u saobraćaj, rekao je Mali.“
RTS, 25. 2. 2014. godine

Mali je precizirao da je reč o 35 do 40 miliona evra ukupne investicije i da bi Grad u narednih 60 dana trebalo da izađe sa tenderom za investitora.

Međutim, do kraja godine nije započeta izgradnja javnih garaža. Gradski menadžer Goran Vesić istakao je  da je prvi korak u ostvarenju ovog projekta napravljen 20. oktobra raspisivanjem međunarodnog tendera za izbor profesionalnih konsultanata koji će pomoći Gradu i „Parking servisu“ da sprovedu proceduru za izbor privatnog partnera za gradnju parkirališta.

„Evropska banka za obnovu i razvoj raspisala je tender, koji je završen ovih dana, i finansira ga sa 600.000 evra. Uskoro će biti poznati konsultanti koje je izabrala Evropska banka, dok će konačnu odluku doneti Grad u julu ili avgustu naredne godine. Ukupna vrednost gradnje četiri garaže je oko 30 miliona evra i to je jedan od najvećih projekata u narednoj godini. Taj novac uložiće privatni partneri, koji će zauzvrat na određeni broj godina dobiti pravo da sa Gradom dele profit od parkirališta – ističe gradski menadžer i dodaje da su za ovaj posao zainteresovani brojni strani investitori, što ne znači da domaći ulagači nemaju šansu da stupe u javno-privatno partnerstvo sa Gradom. Za ove četiri garaže već postoje idejni i urbanistički projekti, dok „Đeram“ ima i građevinsku dozvolu.“
Danas, 8. 12. 2014. godine

Gradnja najveće podzemne garaže, kako je kazao Vesić, trebalo bi da počne krajem 2015. ili početkom 2016. na Studentskom trgu, ispod sadašnje okretnice trolejbusa i Akademskog parka, a u isto vreme gradiće se još tri podzemna parkirališta – ispod platoa pijace „Đeram“, iza Narodne biblioteke, sa strane Skerlićeve ulice i ispod Kosovske ulice i kod Doma Narodne skupštine.

Budući da do kraja 2014. nije počela gradnja javnih garaža, a da se kao novi rok pominje kraj 2015, izjavu gradonačelnika Beograda ocenjujemo kao neispunjeno obećanje.

Naslovna fotografija: FoNet/Zoran Mrđa