Žeželjev most – jednog proleća

Gradonačelnik Novog Sada o izgradnji Žeželjevog mosta.(Blic, 24. 3. 2009. godine)
„Mislim da će radovi početi tek narednog proleća (2010.), pošto ima još posla oko dokumentacije i tendera.“

Izgleda da je gradonačelniku Novog Sada nekoliko meseci kasnije postalo jasno da je njegova najava o početku izgradnje nerealna, pa je dao novi rok za početak radova.

„Žeželjev most je prioritetan zbog železničkog koridora, a njegova izgradnja trebalo bi da počne u junu 2010. godine.“

Večernje novosti, 11. 11. 2009. godine

Ispostavilo se, međutim, da je i taj rok neostvariv jer u junu 2010. godine ne samo da nije počela izgradnja novog Žeželjevog mosta, već nije ni raspisan tender za izbor izvođača radova.

Budući da u roku koji je gradonačelnik Pavličić dao za početak radova nije raspisan ni tender, Istinomer njegovo obećanje ocenjuje kao neispunjeno.

Tender je, u međuvremenu, raspisan avgusta 2010.

Najveći most u Evropi

Žeželjev most građen je od 1957. do 1961. godine. Bio je najveći drumsko-železnički most u Evropi, a drugi na svetu. Porušen je u NATO bombardovanju 26. aprila 1999. godine. Novi most biće replika starog Žeželjevog mosta, a prema najavama biće izgrađen do kraja 2012. godine.