Ovakav JAT neće leteti u 2011.

Ministar infrastrukture o privatizaciji Jata i obnovi avio-flote. (Kurir, 17. 4. 2010. godine)
„U prvoj polovini ove (2010.) godine mora da se definiše status ‘Jat ervejza’. To će biti ubrzo rešeno, pošto sadašnjom flotom ‘Jata’ neće moći da se leti više od godinu dana.“

Još je u aprilu 2010. godine ministar za infrastrukturu najavio da će status nacionalne aviokompanije „JAT ervejz“ uskoro biti rešen i dodao da je to neophodno učiniti što pre, jer sa postojećom flotom neće moći da se leti više od godinu dana.

Međutim, ni nakon godinu i po dana ništa od najavljenog rešenja, a Jatovi avioni nisu prizemljeni.

Mrkonjić je u maju ove godine ponovo obećao brzo rešavanje problema nacionalnog avioprevoznika.

„Ministar za infrastrukturu Srbije Milutin Mrkonjić najavio je da bi Vlada Srbije tokom maja mogla da razmatra privatizaciju aviokompanije Jat ervejz. ‘Privatizacioni savetnik je već pripremio neka dokumenta, ali ne bih o tome govorio pre nego što budu prosleđeni Vladi Srbije’, rekao je on, ne želeći da precizira kada bi mogao da bude raspisan tender za izbor strateškog partnera za Jat. On je dodao da ‘u tim dokumentima ima rešenja za Jat’ i naveo da Vlada Srbije prati dinamiku privatizacije ‘koju je obećala građanima ove zemlje’.“
Beta, 9. 5. 2011. godine

I dok se čekalo na strateške partnere iz Evropske agencije za bezbednost u avio-saobraćaju stigao je krajem oktobra 2011. godine veći broj zamerki na račun Jata, između ostalog i na starost flote. U Jatu znaju šta im je činiti, ali ne i kada i kako.

„Sa ili bez partnera, flota se mora obnoviti, a osnivanje nove kompanije realno je očekivati početkom sledeće godine, ako pregovori između Vlade RS i partnera budu išli po planu.“
direktor „Jata“ Vladimir Ognjenović, Kurir, 3. 11. 2011. godine

Zbog toga obećanje ministra Mrkonjića ocenjujemo sa „neispunjeno“. On je u međuvremenu nastavio da pomera rok do kojeg će sudbina Jata „morati da bude rešena“, pa je tako sada deadline kraj 2011.