Ova Vlada pravi i metro most!

Ministar za infrastrukturu o izgradnji metro-mosta u Beogradu. (Blic, 15. 10. 2009. godine)
„Most koji ćemo sigurno završiti u mandatu ove vlade je metro-most preko Save kod Brankovog mosta od oko 40 miliona evra.“

Krajem 2009. godine ministar za infrastrukturu je izjavio da će aktuelna Vlada Srbije do kraja svog mandata izgraditi metro-most preko Save. Nekoliko meseci kasnije, Mrkonjić je ponovo govorio o potrebi gradnje tog mosta, ali tada nije pominjao rokove.

„Ali posle Ade Ciganlije i ‘kineskog’, ja ću insistirati da se gradi metro most koji je najvažniji. U Beogradu nije problem tranzitni saobraćaj, kao što se misli. U tranzitu na druge mostove možemo da pošaljemo 10-15 odsto saobraćaja i još toliko će odvući most preko Ade, ali i dalje ostaje 120 hiljada vozila koja idu preko Gazele. Najveći problem su građani koji idu sa terazijskog platoa i Bulevara prema Zemunu i to bi rešio ‘metro most’. Taj most bi bio pravi gradski most, a most preko Ade Ciganlije vodi nigde, to je deo unutrašnjeg gradskog prstena koji treba da košta preko 2 milijarde evra, što je za nas sad previše. To će nas ubiti i sav taj saobraćaj ponovo uvodimo na Pančevački most. To je za svoju svrhu predimenzioniran most i tu ideju sa unutrašnjim prstenom treba zaboraviti.“

Objektiv, 20. 2. 2010. godine

Polovinom 2010. gradonačelnik Beograda Dragan Đilas izjavio da je „realno da metro počne da se gradi u drugoj polovini 2012. ili početkom 2013.“, a da projekti još nisu završeni.

Poslednja godina mandata Vlade je načeta, za razliku od mosta koji nije ni započet. S obzirom na to da već postoje zvanične potvrde da se most neće graditi u mandatu ove Vlade, izjavu ministra Mrkonjića ocenjujemo kao neispunjeno obećanje.