Medijska strategija gotova početkom februara

„Strategija je praktično 90 posto završena, ostaju još neke finese da se dorade… Da li je konkretno baš 31. januar ili će biti u prvoj nedelji februara, javićemo na vreme, ali to su ti rokovi.“

Ministar kulture i informisanja o završetku medijske strategije (Tanjug, 10.01.2018.)

Još je davnog 10. septembra 2016. – dakle, pre skoro godinu i po dana – ministar kulture i informisanja Vladan Vukosavljević najavio da će se ministarstvo „truditi da u narednih šest meseci donese novu medijsku strategiju“.

Tih šest meseci je isteklo 10. marta naredne, 2017. godine, a dan pre toga, 9. marta, ministar Vukosavljević je izjavio da će „sutra ili prekosutra“ biti formirana radna grupa za izradu nove medijske strategije.

„Do sredine juna biće gotova nova medijska strategija, koja će biti dobra prilika da se vidi gde su u proteklom periodu postojale manjkavosti“, rekao je Vukosavljević tog 9. marta 2017. i dodao da će u konsultacije oko izrade nove medijske strategije biti uključeni brojni pojedinci, organizacije i grupe, kao i nevladin sektor, kako bi ukazali na „ono što je i dobro i loše u prethodnoj strategiji“.

Ta „sredina juna“ 2017. godine je došla i prošla, a Vukosavljević je u septembru izjavio da očekuje da nova medijska strategija bude usvojena „do kraja godine“.

U međuvremenu, u oktobru 2017, iz Radne grupe za izradu medijske strategije redom su izlazili predstavnici glavnih novinarskih udruženja – Ljiljana Smajlović 13. oktobra, „u znak ličnog protesta zbog imenovanja novog državnog sekretara za informisanje Aleksandra Gajovića“, Dalila Ljubičić iz Asocijacije medija (17. oktobra, nakon što  je u svom izveštaju o radu Radne grupe konstatovala „da Radna grupa, do isteka roka za izradu Radne verzije Strategije, nije završila ni analizu stanja javnog informisanja u Srbiji“), a potom je Radnu grupu napustilo i Udruženje novinara Srbije (19. oktobra).

Nakon UNS-a, Radnu grupu je 20. oktobra napustio i Nedim Sejdinović, predstavnik Koalicije novinarskih i medijskih udruženja (NUNS, NDNV, ANEM, Lokal pres i Asocijacije onlajn medija), da bi napokon 26. oktobra iz grupe za izradu strategije izašao i nezavisni ekspert Dejan Nikolić, uz obrazloženje „da je potpuno besmisleno da odlučujemo o okruženju u kome će novinari raditi sledećih pet godina bez predstavnika glavnih novinarskih udruženja koji su već napustili grupu u prethodnih par nedelja“.

I kraj 2017. godine je prošao, a strategija nije završena. Ministar je 10. januara precizirao: „Strategija je praktično 90 odsto završena, ostaju još neke finese da se dorade… Da li je konkretno baš 31. januar ili će biti u prvoj nedelji februara, javićemo na vreme, ali to su ti rokovi.“


I kraj januara 2018. je prošao, prošla je i prva i druga nedelja februara, a ministar se ponovo oglasio 7. februara, rekavši da je medijska strategija praktično završena i da su ostale „samo tehničke finese“.

„Glavni stavovi su završeni, ostale su da se obave samo neke konsultacije sa određenim ministarstvima i verujem da ćemo uskoro poslati medijsku strategiju na javnu raspravu“, rekao je Vukosavljević, ali ovoga puta rekao „da ne zna precizno“ kada će strategija ući u javnu raspravu.

 

Iz Ministarstva kulture i informisanja za Istinomer ponavljaju ono što je i ministar rekao – „da je tekst radne verzije praktično završen i da su ostale samo finese“.

„Još jednom napominjemo da su u Radnu grupu uključeni predstavnici najrazličitijih struktura ( nacionalnih manjina, medijskih i novinarskih asocijacija, nadležnih institucija…) pa je proces usaglašavanja teksta zahtevan, imajući u vidu složenost materije i nastojanje članova radne grupe da tekst Strategije bude što bolji. Pre puštanja u javnu raspravu tekst mora da prođe i određenu pravno tehničku redakciju i metodološko sređivanje“, piše u odgovoru Ministarstva.

No, pošto od svih ovih silnih rokova nijedan nije ispunjen, a medijska strategija još nije završena (i ne zna se kada će), ministar Vukosavljević dobija ocenu „neispunjeno“.