Koridor završen, do Beča za četiri sata

Ministar saobraćaja o severnom kraku Koridora 10. (Večernje novosti, 7. 12. 2012. godine)
„Evo, sever Koridora 10 je potpuno završen. Danas se iz Beograda do Beča automobilom stiže za četiri sata.“

Iako aktuelni ministar saobraćaja tvrdi da je severni deo Koridora 10 završen i da se, zahvaljujući tome, od Beograda do glavnog grada Austrije sada može stići za svega četiri sata, činjenice ga demantuju. Pre svega, na severnom kraku, koji obuhvata deonicu od Novog Sada do mađarske granice, i dalje kasne radovi na važnom „ipsilon“ kraku.

„Radovi na obilaznici oko Subotice Y kraku stoje. Ovih dana se očekuje da se održi sastanak između Koridora Srbije i Ministarstva saobraćaja. Na tom sastanku bi trebalo da se pronađe novac i rešenje u vezi hitnog nastavka izgradnje Ipsilon kraka. Neophodna finansijska sredstva bi trebalo da se obezbede rebalansom budžeta.“ RTV Yueco, 1. 10. 2012. godine

Ni drugi deo Mrkonjićeve izjave, o vremenu koje je potrebno da bi se stiglo do Beča, nije tačan. Pre računice treba imati na umu da deonica autoputa od Beograda do Novog Sada nije u potpunosti završena jer se i dalje radi na starom mostu kod Beške, pa je kompletan saobraćaj usmeren na novi most. Takođe, na nekoliko mesta na toj ruti autoput se sužava i zbog izvođenja radova protok vozila se usporava. Beč je od Beograda udaljen oko 615 kilometara, a Horgoš od Beograda 203 kilometra. 

 
Ako se zna da je ograničenje brzine na autoputu kroz Srbiju 120 kilometara na čas, uz dve naplatne rampe i obavezno smanjenje brzine na više mesta zbog izvođenja radova na ovoj deonici, ne računajući obavezno zadržavanje na graničnom prelazu, jasno je da je samo od Beograda do Horgoša potrebno najmanje oko dva časa. Uz poštovanje ograničenja brzine kroz Mađarsku i Austriju (130 kilometara na čas), narednih 400 kilometara nije moguće preći za dva časa. 
 
 Dakle, u pitanju je neistina ministra saobraćaja.
 
Foto: Fonet