Kombi (ni)je luksuz

Ministar za infrastrukturu o ukidanju poreza na luksuz za vlasnike kombi vozila. (B92, 9. 2. 2011. godine)
„Kombi-prevoznici će biti maksimalno zaštićeni od strane ministarstva (infrastrukture), a ono što je u domenu drugog ministarstva (finansija) već smo preduzeli mere da se i to izgladi i da ljudi dobiju određene beneficije.“

Možda je država doskočila vlasnicima džipova i jakih automobila time što je uvela ekstra porez na vozila ukupne mase do 3,5 tone, ali, ni krivi ni dužni, pod isti zakon potpali su i vlasnici kombija. Zbog toga oni treba da plate čak tri puta više nego prošle godine za registraciju vozila, tačnije između 75 i 174 hiljada dinara. Zbog toga je Udruženje vlasnika kombi vozila i kombi prevoznika dvaput organizovalo protest kako bi se izborili za pravednije oporezivanje.

Iako im je tada ministar Mrkonjić obećao da će dobiti beneficije, ništa se nije dogodilo, pa su kombi-prevoznici, u znak upozorenja organizovali 11. februara protestnu vožnju Beogradom. Nakon toga je ministar, prema rečima Igora Ljubinkovića, predsednika udruženja vlasnika kombi vozila i kombi prevoznika, dao novo obećanje.

„Ministar za infrastrukturu nam je obećao da će najkasnije za 20 dana biti ukinut porez na luksuz za tu kategoriju vozila.“ 

B92, 18.2. 2011. godine

Vlasnici kombi vozila odustali su tada od daljih protesta, ali, po svemu sudeći, oni će opet na ulice. Naime, ni nakon isteka datog roka Vlada nije ukinula namet. U međuvremenu, Mrkonjić je kašnjenje pravdao rekonstrukcijom Vlade i lansirao novo obećanje o ukidanju poreza.

„Ta odluka će se doneti po hitnom postupku i Skupštini proslediti radi donošenja izmena i dopuna Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara.“

Pregled, 11. 3. 2011. godine

Zbog toga Milutin Mrkonjić dobija ocenu „neispunjeno“, a Istinomer će nastaviti da prati da li će obećanje ministra za infrastrukturu biti realizovano u narednom periodu.