Građani Mladenovca i Obrenovca neće plaćati peronsku kartu

Gradski menadžer o ukidanju peronske karte građanima Mladenovca i Obrenovca (Blic, 19. 09. 2015. godine)
„Mi ćemo sve učiniti da se u narednom periodu gradski i međugradski prevoz razdvoje kako građani koji koriste gradski prevoz ne bi plaćali peronsku kartu.“

Kada je na jesen prošle godine najavljeno uvođenje novog tarifnog sistema za gradski prevoz Beograda, ponovo je aktuelizovan i problem građana Obrenovca i Mladenovca, u vezi sa naplatom peronskih karata u ovim opštinama.

Naime, građani te dve beogradske opštine su osim mesečne karte morali da plaćaju i peronsku kartu. Taj izdatak je iznosio 50 dinara za pojedinačnu peronsku kartu, odnosno 650 dinara za mesečnu kartu. 
Na taj način, pored visoke cene gradskog prevoza, građani su morali da izdvoje i dodatna novčana sredstva, koja izuzev njih, niko drugi na teritoriji grada Beograda nije bio u obavezi da plaća. Primera radi, do 1. oktobra zaposleni iz Obrenovca koji rade u Beogradu morali su mesečno da izdvoje više od 7.000 dinara za prevoz, plus izdatak za peronsku kartu.

Polovinom oktobra prošle godine gradski menadžer Goran Vesić je najavio da se od 1. novembra ukida plaćanje peronske karte na „Lastinim” autobuskim stanicama u Beogradu za korisnike mesečnih personalizovanih kartica.

B92.net, 15. oktobar 2015. godine
„To znači da će javni prevoz u prigradskim opštinama na kojima vozi kompanija Lasta dodatno pojeftiniti za 700 dinara koliko je do sada koštala mesečna peronska karta“, rekao je Vesić.

S obzirom na to da je peronska karta na „Lastinim“ autobuskim stanicama zaista i ukinuta 1. novembra prošle godine, izjavu Gorana Vesića ocenjujemo kao ispunjeno obećanje.

Da podsetimo, problem naplate peronske karte na stanicama koje su vlasništvo kompanije „Lasta“ pojavio se nakon uvođenja „BusPlus“ sistema u gradskom prevozu. Ova obaveza je bila ukinuta za putnike sa mesečnim „BusPlus“ kartama u aprilu 2012. godine, da bi od 1. septembra 2013. godine ponovo stupila na snagu.