Društvene mreže u Srbiji koristi 85 odsto ljudi

„Što se tiče medija, društvene mreže su najsnažniji medij u Srbiji. Oko 85 odsto ljudi u Srbiji koristi društvene mreže.“

Predsednik Srbije o društvenim mrežama. (Glas Amerike, 21. 8. 2019. godine)

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je u intervjuu za „Glas Amerike“ 21. avgusta, govoreći, između ostalog, o zahtevima opozicije za većim medijskim slobodama, rekao da „oko 85 odsto ljudi u Srbiji koristi društvene mreže“, koje su, kako je naglasio, „najsnažniji medij u Srbiji“.
Prema najnovijim podacima koje je Eurostat objavio krajem juna, nešto više od polovine, tačnije 52 odsto građana Srbije, koristilo je društvene mreže u 2018. godini.
*
Foto: Eurostat/Printscreen

Do sličnih podataka došao je i Republički zavod za statistiku (RZS), koji sprovodi redovna godišnja istraživanja o upotrebi informaciono-komunikacionih tehnologija u Srbiji. 
*
Foto: RZS/Printscreen

Rezultati objavljeni 21. septembra prošle godine pokazali su da je u prethodna tri meseca (period pred objavljivanje podataka) internet koristilo 73,4 odsto ispitanika u našoj zemlji. A od tog broja društvene mreže, u istom periodu, koristilo je 70,3 odsto
*
Foto: RZS/Printscreen

Dakle, prema poslednjim zvaničnim podacima Eurostata i RZS-a, društvene mreže ne koristi 85 odsto građana Srbije, kako tvrdi predsednik Vučić, već nešto više od polovine. Zato je Istinomer izjavu predsednika Vučića ocenio kao – „neistinu“.
  
Inače, slično istraživanje, koje je objavljeno 31. januara ove godine, sprovela je i organizacija DataReportal. Prema njihovim procenama, 75 odsto populacije u Srbiji koristi internet, a 43 odsto je aktivno na društvenim mrežama. Od toga 3,5 miliona koristi „Fejsbuk“, a 2,2 miliona koristi „Instagram“.
Naslovna fotografija; FoNet/Vlada Srbije (Slobodan Miljević)