Daleko je more

Ministar za infrastrukturu o početku radova na autoputu Beograd-Južni Jadran. (Blic, 14. 7. 2009. godine)
„Radovi na autoputu Beograd-Južni Jadran će početi 1. marta 2010. godine.“

Ministar Mrkonjić označio je izgradnju autoputa Beograd-južni Jadran kao jedan od prioriteta Vlade i najavio da će „do 1. januara 2010. biti završeni projekti i pripremljen deo eksproprijacije zemljišta“, kako bi izgradnja puta počela u martu 2010. godine.

U martu su, međutim, od zvaničnika stigle nove najave početka radova. Ministarka za NIP Verica Kalanović objasnila je da je projekat završen i da se „intenzivno obavlja eksproprijacija“.

„Izgradnja prve deonice autoputa Beograd – južni Jadran trebalo bi da počne krajem maja 2010.“

Beta, 11. 3. 2010. godine

Radovi na autoputu Beograd-južni Jadran zvanično su otvoreni 29. jula 2010. godine u selu Nepričava, ali se i ovaj put javio problem oko eksproprijacije, pa su izvođači pokretanje mehanizacije najavili za 19. avgust. Posao nije, međutim, ni tada započet. Uprkos tome, ministar Mrkonjić je Konzorcijumu izvođača radova uplatio avans za izgradnju autoputa. Jedan od članova Konzorcijuma, vlasnik „Nibens grupe“ Milo Đurašković izjavio je da glavni projekat najverovatnije nije urađen.

„Što se tiče glavnog projekta Koridora 11, ne znam da li je urađen, pretpostavljam da nije. Ali, glavni projekat i ne mora da bude uslov da radovi otpočnu na pojedinim deonicama. Konkretno, što se tiče deonice od Uba do Lajkovca, istina je da radovi koji su otvoreni 29. jula teku usporeno. Pripremni radovi su u toku jer nije ni eksproprijacija završena. Rok za završetak deonice je 16 meseci i siguran sam da će autoput do tada biti završen.“

Press, 24. 8. 2010. godine

Budući da je rok koji je ministar Mrkonjić dao za početak radova probijen, a da se pokazalo da nadležni nisu na vreme rešili problem sa zemljištem, ni napravili glavni projekat, Istinomer obećanje ministra Mrkonjića ocenjuje kao neispunjeno.