Civilni letovi sa vojnog aerodroma

Bivši ministar ekonomije o prenameni aerodroma Lađevci. (FoNet, 1. 6. 2010. godine)
„Vojni aerodrom Lađevci kod Kraljeva do kraja sledeće (2011.) godine biće otvoren za civilni saobraćaj.“

Zvanična inicijativa da se vazdušna luka Lađevci koristi i u civilne svrhe pokrenuta je još 2009. godine sa idejom da i stanovnici centralne Srbije dobiju na raspolaganje aerodrom. Vrednost planiranih radova procenjena je na 22 miliona evra, a Vlada Srbije je sredinom 2010. donela zaključak o prioritetnom značaju transformacije aerodroma iz vojnog u civilni. Međutim, ideja o dodatnoj nameni aerodroma u Lađevcima stara je godinama. Izgovorena je nekolicina obećanja na tu temu i – ništa.

„…na inicijativu čelnika kraljevačke opštine sastali su se najodgovorniji funkcioneri iz gradova Raškog okruga i razgovarali o mogućnostima pretvaranja vojnog aerodroma ‘Lađevci’ u mešoviti. Inicijativa je pokrenuta pre sedam-osam godina, ali uprkos najavama da će se krenuti s mrtve tačke, konkretnih poteza nije bilo. Ministar Velimir Ilić najavio je pre dve godine i početak radova na izgradnji kontrolnog tornja i proširenju pista, međutim, oni prilično ‘kasne’.“ Glas javnosti, 11. 4. 2008. godine

„Komandant vojnog aerodroma u Lađevcima od 1995. do 2002. godine, pukovnik u penziji Radoje Tomašević, kaže da je prva zvanična inicijativa o privođenju aerodroma u civilne svrhe potekla još pre 14 godina, a da je 2001. ona konkretizovana.“ Blic, 28. 5. 2009. godine

Tokom 2011. radilo se na transformaciji aerodroma, koji je u međuvremenu dobio ime Morava, a početak civilnih letova najavljen je za jesen.

„Pretvaranje dela vojnog aerodroma Lađevci u civilni…biće završeno do septembra, rekao je juče u Lađevcima ministar odbrane Dragan Šutanovac. On je dodao da su prvi letovi kargo letelica i aviona do sto putnika planirani za kraj septembra.“ Kurir, 10. 3. 2011. godine

Do kraja 2011. na taj aerodrom sleteo je samo jedan civilni avion i to sa visokom političko-vojnom delegacijom. Razlog je što Lađevci ni do danas nisu do kraja rekonstruisani i što još nema ni govora o redovnom saobraćaju. Logična posledica toga je i ocena za bivšeg ministra ekonomije – „neispunjeno“.