Prototip „srpskog mercedesa“ našao kupca

Prvi „srpski mercedes“ je nakon osam meseci od silaska sa proizvodne trake – našao kupca. Kompanija „Arriva Litas“ iz Požarevca je pored devet „običnih“ Ikarbusovih autobusa kupila i prototip koji je ovaj proizvođač napravio u saradnji sa nemačkim automobilskim gigantom. Ipak, trenutno nije u planu sklapanje novog autobusa koji će nositi znak „Mercedesa“. Na današnjoj ceremoniji potpisivanja ugovora o kupoprodaji direktor „Ikarbusa“ Aleksandar Vićentić rekao je da se nada da će „uskoro krenuti i serijska proizvodnja“ ovog modela autobusa. A da bi se to desilo potrebno je da „Ikarbus“ dobije porudžbinu za isporuku vozila, a tražnje još nema. 

*
Foto:Predrag Todorović       

„Prodaja prvog Mercedesa je izuzetno značajna. Mi od tog modela očekujemo mnogo. Ne samo da se prodaje u našoj zemlji, već i u inostranstvu, pogotovo u zemljama u okruženju. Važno je da se proda jedan model, da potencijalni kupci vide koliko je to kvalitetno vozilo. A mi smo ubeđeni da je ovaj autobus jedan od najkvalitetnijih koji smo do sada napravili“, rekao je Vićentić.

Potpisivanju ugovora u zemunskoj fabrici nije prisustvovao premijer Aleksandar Vučić, koji je početkom marta ove godine simbolično postavio znak „Mercedesa“ na model „Ikarbusovog“ autobusa, naglašavajući da je to „pokazatelj rasta industrijske snage Srbije“. Vučić je tom prilikom naglasio da se za novi autobus već interesuju iz susedstva, dodajući da će se prodavati na području cele jugoistočne Evrope. 

Aleksandar Vučić

„Danas smo uspeli da pokažemo da samo 300 zaposlenih u ‘Ikarbusu’ može sve da preokrene i da krene u vraćanje stare snage ‘Ikarbusa’. Da se napravi ovakva saradnja sa ‘Mercedesom’ i da se napravi ovakav autobus koji kažu da košta 135.000 evra. Već se iz susedstva interesuju za kupovinu ovog autobusa koji ćemo prodavatu na tržištu cele jugoistočne Evrope, rekao je Vučić.“ RTS, 10. 3. 2014. godine.

“Ikarbus” je potpisao i ugovor sa Dajmlerovim generalnim distributerom, kompanijom Star Import o poslovno-tehničkoj saradnji, na osnovu koga će naša fabrika postati „Mercedesov“ ovlašćeni nadograđivač za autobuse i „sprinter“ (kombi) šasije.