Kako je javašluk suzio ulicu

Kada je krajem avgusta počela rekonstrukcija jedne od prometnijih čačanskih ulica, Dragiše Mišovića, najavljeno je da će nakon obnove ona imati „dve saoobraćajne trake, biciklističke staze, trotoar i prostor za podužno parkiranje, ali sa nešto manje mesta“ nego što je to bilo do sada. Niko, međutim, nije mogao ni da pomisli da će ulica sa nekadašnjih 10 biti sužena na svega 6,5 metara i da će zbog takvog propusta u projektovanju radovi morati da budu obustavljeni.

Više od 50 vlasnika trgovačkih radnji koje se nalaze u ulici dr Dragiša Mišović, čije radove finansira Javno preduzeće Putevi Srbije, sada protestuje jer je bitna gradska saobraćajnica neobjašnjivo sužena, a nije predviđen ni adekvatan parking prostor. Vlasnici smatraju da je njihovo poslovanje ugroženo jer dostavna vozila neće imati pristup lokalima, a njihovo eventualno zaustavljanje na ulici izazvalo bi saobraćajni kolaps. Preduzetnik Vidojko Jakovljević kaže za Istinomer da su preduzetnici dobili i podršku stanara koji žive u ulici, kao i podršku Mesne zajednice Ključ.

„Ova ulica je oduvek poznata kao trgovačka ulica, i u njoj se nalazi više od 50 preduzetničkih radnji. Tražimo da se obezbedi mesto za parking i da se ulica vrati u prvobitno stanje, da bude šira, jer ovuda prolaze autobusi i dostavni kamioni. Sa ovim projektom ne možemo da priđemo do radnji, dostava robe je nemoguća. Ako nam ne izađu u susret od sutra krećemo sa protestima, blokiraćemo mašine i nećemo dozvoliti nastavak radova, jer ako ovo ostane mi smo propali“, kaže Jakovljević.

Preduzetnik i stanar u ulici Slobodan Dimitrijević kaže da projektant nije predvideo ni autobusko stajalište, pa bi se na veoma uskoj ulici autobusi zaustavljati na kolovozu, što, sa druge strane, može da ugrozi prolazak hitne pomoći i vatrogasnih vozila, službi koje se nalaze stotinak metara dalje na istoj saobraćajnici.

Gradski čelnici nisu ni videli projekat

 

Problem je, zapravo, nastao jer je sporna ulica nekada bila deo starog magistralnog puta Čačak-Kraljevo, pa se nalazi u nadležnosti republike, a ne grada. Posebno je frapantan podatak da čelnici grada uopšte nisu bili upoznati sa projektom budućeg izgleda ulice, iako se radi o najprometnijoj saobraćajnici u gradu kuda dnevno prođe više od 20.000 vozila. Gradonačelnik Čačka Vojislav Ilić video je tek ovih dana, kada je rekonstrukcija uveliko odmakla, kako bi izgledala centralna saobraćajnica, pa je izvođačima radova naredio da obustave radove dok ne dođe glavni projektant iz Beograda, a koji je radio projekat po nalogu JP Putevi Srbije.

„Gradski rukovodioci su izašli na poziv građana, jer su ljudi negodovali što je sasvim opravdano. Projektanti su napravili rešenje koje nije prihvatljivo za te ljude, a ne postoji čak ni autobusko stajalište. Čuo sam se sa projektantnom i obećao je da će poslati novo rešenje“, rekao je Ilić, a na pitanje novinara kako niko od nadležnih lokalnih funkcionera nije upoznat šta se i kako radi po gradu, odgovara da su verovali ljudima iz JP Putevi Srbije.

„Projekat je naručilo JP Putevi Srbije, jer se radi o starom putu Čačak-Kraljevo. Mislili smo da su ljudi normalno sagledali situaciju. Ulica je bila širine skoro 10 m a sada svega 6,5 m. I sam projektant je priznao da to nije dobro rešenje. Sve troškove će platiti JP Putevi Srbije, mi tu nismo ništa krivi, mi projekat nismo ni videli“, rekao je gradonačelnik Ilić.

Sa druge strane, nekadašnji direktor JP Gradac, a sada odbornik opozicionog DS-a, Dmitar Popović, kaže da je neshvatljivo i neprihvatljivo da Gradac, kao domaćin i kao neko ko gazduje svim gradskim ulicama, ne zna šta mu se dešava u dvorištu.

„To bi bilo isto bilo kada bi neko radio u vašem stanu, a vi ne znate ko radi, ni šta radi. Grad mora da zna šta se dešava, jer onoga iz Beograda ne zanima ulica dr Dragiše Mišovića. Iznenađen sam da gradonačelnik, niti bilo ko u gradu, ne zna kako izgleda projekat ulice gde dnevno prolazi 20.000 vozila“, kaže Popović.

Prilikom početka izvođenja radova „Putevi Srbije“ su saopštili da će radovi na rekonstrukciji biti završeni do kraja oktobra i da investicija iznosi 35 miliona dinara. Sada je sve to dovedeno u pitanje, a da li će i koliko građani Srbije dodatno platiti nastale troškove na ispravljanju onoga što je do sada urađeno za sada je ostalo bez odgovara.