Tvit o zabrani kupovine u Lidlu simpatizerima Rusije potiče sa satiričnog naloga

Da li „kupci koji podržavaju Rusiju” zaista neće moći da kupuju u lancu supermarketa Lidl u Srbiji? Ne, reč je tvrdnji potekloj sa satiričnog Twitter naloga.
Izvor: Canva

Twitter nalog @samodejo poznat je po satiričnom, ali ipak lažnom predstavljanju brojnih javnih ličnosti. Tako je „Dejo“ 23. marta bio Ruslana – „imitirajući” ukrajinsku pevačicu i političarku Ruslanu Stepanivnu Ližičko. Samo dan kasnije, nalog je preimenovan u ime kosovskog premijera, Albina Kurtija.

Satirični @samodejo, u jeku svetskih ekonomskih sankcija Rusiji, nastavlja u istom maniru i objavljuje tvit od 19. marta u kom se predstavlja i kao lanac supermarketa Lidl.

Promenom profilne fotografije u logotip i ime kompanije Lidl, veliki broj korisnika društvenih mreža shvatilo je „satirični” tvit krajnje ozbiljno.

Izvor: Twitter @samodejo / skrinšot

Iako je šala kreirana u stilu prethodnih satiričnih tvitova sa naloga @samodejo, oni koji su delili skrinšot lažne objave bez prikaza njegovog korisničkog imena, nisu znali da se radi o satiri. Usledile su oštre reči i uvrede na račun kompanije Lidl.

Izvor: Twitter / skrinšot
Izvor: Facebook / skrinšot
Izvor: Twitter / skrinšot

Nalet negativnih komentara naveli su Lidl da izda saopštenje u kojem potvrđuju da tvrdnja iz tvita nije istinita, dodajući da ova kompanija nema nalog na društvenoj mreži Twitter.

„Tokom prethodnih dana na ovoj mreži se pojavio lažni profil sa nazivom ‘Lidl Serbia’ koji iznosi netačne informacije vezano za navodne uslove i ograničavanje kupovine u našim prodavnicama”, navodi se u saopštenju. Iz Lidla, takođe, ističu da objava ne oslikava stavove niti planove ove kompanije.

Lažni tvitovi ili njihovi fabrikovani skrinšotovi se često koriste u satirične svrhe, a tokom ukrajinske krize predstavljaju i sredstvo za širenje dezinformacija. Sličnu situaciju smo analizirali krajem februara, kada su društvene mreže preplavili skrinšotovi tvitova sa lažnog naloga CNN-a u kojima se objavljuje tragična smrt osobe koja ne postoji.

Naslovna fotografija: Canva