Početna Izjave Istinitost Kao opozicija mogli smo samo da sanjamo da se pojavimo na RTS-u
Vladimir Đukanović

Narodni poslanik Vladimir Đukanović o tretmanu SNS-a u medijima dok su bili u opoziciji

Kao opozicija mogli smo samo da sanjamo da se pojavimo na RTS-u

"Ovo je RTV, dakle javni servis. Ne znam da li je od 2008. do 2012. jednom je neko iz SNS gostovao na televiziji. Na Studiju B, tada gradskoj televiziji, nijednom niko iz SNS, znači, slovima i brojem nula. U "Politici", u kojoj g. Jovanović danas piše, samo je Tomislav Nikolić tada dva puta dao intervju za četiri godine. Aleksandar Vučić nijednom. Na RTS-u mogli smo da sanjamo da se pojavimo. Znači, to su bili svi apsolutno hermetički zatvoreni mediji. I sad je potpuno paradoksalno da neko od njih priča o slobodi."

Emisija "Pres i ja", Radio-televizija Vojvodina 30. novembar 2017. godine

Komentar Istinomera
Gostujući u emisiji "Pres i ja" kod Zorana Panovića na Radio-televiziji Vojvodina (RTV), narodni poslanik Vladimir Đukanović požalio se na tretman medija prema SNS-u dok su bili u opoziciji. Đukanović je rekao da u periodu 2008-2012 "nijednom niko nije gostovao na Studiju B, tada gradskoj televiziji", da ne zna da li je iko iz SNS gostovao na RTV, a da su na RTS-u "mogli samo da sanjaju da se pojave".

Obratio se i sagovorniku – Nikoli Jovanoviću, potpredsedniku Narodne stranke – rekavši da u listu "Politika", u kome Jovanović periodično piše, Vučić nijednom nije dao intervju za četiri godine.

"Nema nikakve dileme da je danas pet puta veća medijska sloboda nego što je bila u tom periodu", zaključio je Đukanović.

Međutim, podaci do kojih je Istinomer došao govore potpuno suprotno – ne samo da mediji nisu bili hermetički zatvoreni za tadašnju opoziciju, već su funkcioneri SNS-a prilično redovno gostovali na RTS-u.

Predočivši mu da postoje snimci lidera SNS-a u emisijama na RTS-u, pa čak i snimak Nebojše Stefanovića kako gostuje u emisiji na Studiju B, poslanik Đukanović je u izjavi za Istinomer malo korigovao svoj stav prvobitno iznesen na RTV, rekavši da je RTS članove SNS-a u periodu 2008-2012 pozivao da gostuju "jednom u pola godine, ili ponekad u 'Upitnik'".

On je dodao i da je mislio na Radio televiziju Vojvodine a ne na RTS, te da je Nebojša Stefanović gostovao na Studiju B, ali u periodu dok je bio u Srpskoj radikalnoj stranci: "Na Studiju B kao SNS nismo mogli da gostujemo", kaže Đukanović.

Najpre, da pogledamo šta se događalo na RTS-u: odmah nakon cepanja Srpske radikalne stranke i formiranja Srpske napredne stranke, njen tadašnji lider Tomislav Nikolić daje intervju RTS-u (11. septembar 2008), a mesec dana kasnije gostuje i u emisiji "Da, Možda, Ne".

Odmah na početku 2009. godine, 5. januara, Nikolić ponovo daje intervju RTS-u. Vučić u oktobru 2009. gostuje u emisiji "Oko", a u novembru Nikolić daje još jedan intervju RTS-u, ovog puta Nenadu Lj. Stefanoviću u emisiji "Svedok". Takođe, 4. decembra Jorgovanka Tabaković gostuje u emisiji "Da, Možda, Ne".

Jorgovanka Tabaković u aprilu 2010. gostuje u emisiji "Upitnik", a Tomislav Nikolić najpre u oktobru 2010. još jednom daje intervju Nenadu Lj. Stefanoviću u emisiji "Svedok", pa potom u decembru ima duel sa tadašnjim potpredsednikom Vlade Srbije Božidarom Đelićem u emisiji "Upitnik". Pre toga, u oktobru, na RTS-u se pojavljuje i Marko Đurić, u emisiji "Oko".
*
Foto: Screenshot intervjua Vučića "Politici" iz maja 2011. godine



Tokom 2011, u predizbornoj godini, pojavljivanje naprednjaka na RTS-u sve je češće.

U januaru 2011, Aleksandar Vučić daje intervju Zoranu Stanojeviću u emisiji "Oko", a u februaru u istoj emisiji gostuje i Jorgovanka Tabaković. Ona gostuje i u martu u emisiji "Upitnik". Vučić odlazi u aprilu u "Da, Možda, Ne", u maju je Tomislav Nikolić još jednom gost Nenadu Lj. Stefanoviću u "Svedoku". Potom, u septembru Jorgovanka Tabaković gostuje u "Oku", u oktobru u istu emisiju odlazi Tomislav Nikolić, a Vučić u novembru gostuje u "Da, Možda, Ne", dok u decembru daje intervju Zoranu Stanojeviću u emisiji "Oko".

Dakle, nipošto ne stoji Đukanovićeva tvrdnja da su naprednjaci odlazili na RTS "jednom u pola godine, ili ponekad u 'Upitnik'", a još manje originalna tvrdnja izrečena na RTV-u da su "mogli samo da sanjaju" da se pojave na RTS-u (ovde nismo ni uzeli u obzir pojavljivanja tokom 2012, kada je veći deo prve polovine godine protekao u predizbornoj kampanji).

Ne stoji ni tvrdnja da SNS nije mogao da gostuje na Studiju B, jer, evo ga Nebojša Stefanović u januaru 2011. u emisiji "Centar", dakle, znatno posle "preumljavanja" iz radikala u naprednjake (emisija se i sada nalazi na YouTube kanalu "SNS Beograd").

Isto tako, beležimo i gostovanje Vučića na Radio-televiziji Vojvodine, u aprilu 2011, u emisiji "Crno-beli svet", gde je dao intervju današnjem narodnom poslaniku Đorđu Vukadinoviću.

Takođe, nije tačna ni Đukanovićeva tvrdnja da Vučić nikada nije dao intervju "Politici" tokom četiri naprednjačke opozicione godine. Na sajtu SNS-a postoji arhiva novinskih članaka (koja kreće, doduše tek od polovine 2010. godine, pre toga postoje samo naslovi), iz kojih se vidi sledeće: samo u drugoj polovini 2010. i tokom 2011. godine, Vučić je dao bar pet intervjua ovom listu, uz još dva dugačka "duela" sa Borkom Stefanovićem i Vlajkom Senićem.

"Politika" je menjala sajt, ali je ostalo ponešto i od starog sajta, poput ovog intervjua iz januara 2010, maja 2011, ili oktobra 2011.

Iako se može reći da su mediji generalno tokom 2011. i 2012. bili na strani vlasti (Studio B naročito), stanje se ne može uporediti sa sadašnjim, kada u 2017, izuzev "obaveznog programa" tokom izborne kampanje, opozicije gotovo i da nije bilo na medijima sa nacionalnom frekvencijom: što bi rekao Đukanović, "mogu samo da sanjaju" da imaju samostalne intervjue ili da toliko gostuju na RTS-u kao što su naprednjaci onda, dok su bili opozicija.

Zbog toga što nijedna tvrdnja poslanika Đukanovića ni izbliza nije tačna (i Tomislav Nikolić je imao više od dva intervjua u "Politici"), niti su mediji bili "apsolutno hermetično zatvoreni" (šta je sa drugim medijima koje su optuživali da su "režimski", a u kojima su se često pojavljivali – Danas, B92 i gostovanja u "Utisku nedelje", "Kažiprstu"...) nema druge no da mu damo ocenu "kratke noge".

(Naslovna fotografija: FoNet/TV FoNet)