Šabac – međunarodna luka

Gradonačelnik Šapca o izgradnji luke u tom gradu. (Danas, 24. 7. 2008. godine)
„Veoma važno je da izgradimo i međunarodnu luku, za koju postoje svi preduslovi jer je Sava izuzetna šansa za privrednu saradnju sa drugim zemljama.“

Ideja o izgradnji velike međunarodne luke u Šapcu datira još od 1993, ali se sve svodilo na zamisli i puka obećanja. Kada je započinjao svoj drugi mandat na mestu gradonačelnika, i Miloš Milošević je isticao gradnju luke kao jedan od prioriteta.

Naredne, 2009. godine, grad Šabac i luka Beč započeli su izradu studije opravdanosti za izgradnju luke na reci Savi. Sve se odužilo, pa je prošlo još godinu i po dana kada je studija opravdanosti predstavljena. Ona je pokazala da projekat ispunjava sve kriterijume za realizaciju, ali su cena i način njegove realizacije su još bili nepoznanica.

„Prema studiji procenjuje se da bi izgradnja luke koštala nešto više od 10 miliona evra i da je najprihvatljiviji model u kojem bi učestvovao javni i privatni sektor.
‘Izgradnja međunarodne luke u Šapcu jedan je od projekata koji će da pospeše razvoj grada’, kaže Miloš Milošević, gradonačelnik Šapca. On je rekao i da će se prava cena izgradnje znati tek kad glavni projekat bude urađen“.

Blic, 20. 10. 2010. godine

Ono što je bio preduslov bilo kakvog posla jeste čišćenje korita Save za šta je bilo procenjeno da bi, za potez od Beograda do Siska, potrebno još 80 miliona evra. Očekivanja su da bi taj posao mogao da se završi 2013, pa da onda počne i građenje pristaništa. Zanimljivo je da su troškovi izgradnje u međuvremenu – duplirani.

„Luka bi već u prvoj fazi mogla da proradi, da sebe izdržava i da se razvija. Imala bi 200 metara operativne obale, dva krana sa kolosecima i skladišni prostor od 10.000 do 15.000 kvadrata. Očekujemo da prva faza luke počne da se gradi 2013. godine i koštala bi oko deset miliona evra, dok bi za kompletiranje infrastrukture bilo potrebno 20 miliona evra.“

generalni direktor ‘Slobodne zone’ Šabac Nikola Bjelan, Press, 26. 2. 2011. godine

Jula 2011. se još pominjalo kako su za građenje luke zainteresovani Austrijanci i Azerbejdžanci, ali od tada ništa konkretnije nije objavljeno. Da situacija bude još zamršenija, jedna od kompanija na koju se ozbiljno računalo da će koristiti buduću luku, U.S. Steel, zapala je u probleme i nije još izvesno šta će se dalje dešavati sa njenim poslovanjem u Srbiji.

S obzirom na to da posle studije opravdanosti nisu usledili naredni koraci u realizaciji projekta, kao i da se ne zna da li će i kada početi izgradnja luke, gradonačelnik Šapca dobija ocenu „krenuli, pa stali“.