Stanični plato nove Autobuske stanice do kraja 2018.

„Autobuska i Železnička stanica biće izmešteni iz Savskog amfiteatra, Železnička na Prokop, a Autobuska u Blok 42. Prva faza će biti stanični plato koji treba da bude završen i pušten do kraja sledeće godine (2018) sa jednom malom zgradom koja će tu biti čisto da sve krene i funkcioniše.“

Gradski arhitekta o izgradnji nove Autobuske stanice. (Blic, 27. 12. 2017.)

Gradski arhitektka Milutin Folić je u decembru 2017. godine najavio da bi stanični plato nove autobuske stanice na Novom Beogradu u Bloku 42 trebalo da bude završen i funkcionalan do kraja 2018. godine. Ipak, umesto završenog staničnog platoa, autobusa i putnika u ovom novobeogradskom bloku se početkom 2019. nalaze samo montažna zgrada, raskopana zemlja, ograda i dve građevinske table, o čemu svedoče i fotografije koje je Istinomer zabeležio.

 
Zbog toga, izjavu gradskog arhitekte Milutina Folića da će do kraja prošle godine biti završen i pušten stanični deo nove Autobuske stanice ocenjujemo kao „neispunjeno“

Da podsetimo, nova autobuska stanica trebalo bi da zameni onu u starom delu gradu koja bi sa tog mesta trebalo da bude izmeštena zbog projekta “Beograd na vodi”.
Izmeštanje glavne autobuske stanice najavljivao je i sadašnji predsednik, a tadašnji premijer Aleksandar Vučić, još za jul 2015. godine, a što je Istinomer već ocenio kao neispunjeno.
Međutim, tek krajem naredne, 2016. godine, tadašnji gradonačelnik Siniša Mali najavljuje da će izgradnja nove autobuske stanice početi u julu 2017, što se ponovo nije ispunilo. U julu se, zapravo, tek potpisuje ugovor između grada i Beogradske autobuske stanice (BAS) o zajedničkoj izgradnji nove stanice, a Mali zadaje novi rok – kraj 2017. 
Ovoga puta biviši gradonačelnik je malo manje pogrešio u proceni jer je izgradnja započela u martu 2018, sa rokom da bude zavšrena za 18 meseci. A krajem februara počinje takođe i izgradnja objekta koji je za sada jedini skoro završen (videti galeriju) – na građevinskoj tabli nazvanog Aneks Autobuske stanice. Kako se navodi u konkursnoj dokumentaciji radi se o objektu koji će se nalaziti u okviru prostorne celine budućeg kompleksa autobuske stanice, a koji bi trebalo da povezuje autobusku i železničku stanicu.
Predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević u avgustu iste godine za N1 objašnjava da je u pitanju objekat koji bi trebalo da posluži kao privremeno stajalište.
„Ideja jeste da grad Beograd završi Aneks autobuske stanice koji privremeno do završetka stanice koju radi BAS može da se koristi i kao stanica za polaske autobusa,” rekao je tada Nikodijevć.
Samo šest dana kasnije demantovao ga je direktor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Branislav Popović koji je za istu televiziju rekao da je u pitanju deo finalnog rešenja i glavne autobuske stanice.
Ipak, za ovo privremeno ili trajno rešenje ugovor je menjan čak devet puta, pokazuje evidencija portala javnih nabavki i to uvek sa jednim ciljem – produžavanjem roka za završetak radova. Poslednja ovakva izmena bila je u 17. decembra 2018, kada je postavljen novi rok – 1. mart 2019. godine.
Indikativno je da izvođač radova na izgradnji autobuske stanice u Bloku 42 firma “Bauvezen” (Bauwasen) iz Lazarevca, koja se nalazi na crnoj listi Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, spada u jedne od najvećih poreskih dužnika, a 2015. godine je zbog nepoštovanja ugovornih obaveza dobila negativnu referencu na portalu javnih nabavki, objavio je portal “Pištaljka” u martu prethodne godine.
Ista firma gradi i pasarelu u glavnom gradu koja je prema najavama predsednika Skupštine Beograda Nikole Nikodijevića trebalo da bude završena u avgustu 2018, ali se to nije dogodilo, već se okončanje radova najavljuje za jesen.
Naslovna fotografija: Istinomer/Zoran Drekalović