Gradnja tunela od Ekonomskog fakulteta počinje 2019.

“Gradnja tunela na mestu sadašnje autobuske stanice koji će izlaziti skoro kod Pančevačkog mosta počeće 2019. godine.”      

Tadašnji gradski menadžer o početku gradnje tunela do Bulevara despota Stefana. (Beoinfo, 22. 11. 2017. godine)

Aktuelni zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić najavio je krajem 2017. da će 2019. godine početi gradnja tunela od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana. Početkom 2018. “Blic” je pisao  da bi gradnja tunela koji će spojiti Savsku i Dunavsku padinu trebalo “prema najavama nadležnih” da počne krajem 2018. ili početkom 2019, ali je prethodno potrebno, između ostalog, da 1. marta te godine Komisija za planove Skupštine grada usvoji Plan detaljne regulacije tunelske veze „koji svi Beograđani mogu da pogledaju, ali i stave svoje primedbe na njega, do 14. februara u zgradi Gradske uprave”.  

Plan detaljne regulacije usvojen je na sednici Skupštine grada sredinom maja, ali tek ove godine, a gradski urbanista Marko Stojčić najavio je početak gradnje tunela “za kraj 2020. godine”. 

Početkom septembra ove godine i zamenik gradonačelnika kazao je da će gradnja tunela početi 2020.

RTS, 6. 9. 2019. godine
“Sledeće godine ćemo početi da gradimo tunel ispod centra grada koji će počinjati negde ispod Ekonomskog fakulteta sadašnjeg, pa negde do Pančevačkog mosta, u Bulevaru despota Stefana”.

„Blic“ je pisao o izgradnji novog tunela: 

Blic, 14. 6. 2019. godine
'Ulaz na Savskoj padini nalazio bi se u Ulici Gavrila Principa, kod parka Luke Ćelovića, odnosno Ekonomskog fakulteta. Na Dunavskoj padini to bi bila raskrsnica Bulevara despota Stefana i Jovana Avakumovića, kod Policijske uprave za grad Beograd. Tunel bi od Ekonomskog fakulteta, praktično kao produžetak Novog savskog mosta, išao gore ka Terazijama, pa do Kosovske ulice, u blizini Doma Narodne skupštine, a onda se spustio ka Takovskoj, Cvijićevoj i dalje ka Bulevaru despota Stefana. Problem pri izgradnji moglo bi da predstavlja klizište na Savskoj padini, od Terazija do Ulice Gavrila Principa. Prilikom svakih iole ozbiljnijih radova u ovom delu prestonice dolazilo je do manjeg ili većeg pokretanja klizišta.'

Kako se podseća, ideja o povezivanju Savskog amfiteatra i dunavskog priobalja podzemnim koridorom stara je skoro 70 godina. „U Ulici Gavrila Principa je čak svojevremeno počelo kopanje tunela, ali je prekinuto posle probijanja 56 metara. Na tom mestu sada se nalazi auto-perionica“.  

Budući da izgradnja tunela neće početi tokom 2019. godine, obećanje Gorana Vesića ocenjujemo kao – neispunjeno.  

Foto: Fonet, Beoinfo