Deonica Surčin-Obrenovac do kraja 2019.

Ministarka građevinarstva o završetku radova na deonici Surčin-Obrenovac. (MGSI PRES, 23. 5. 2017. godine) 
“Rok je kraj 2019. godine i verujem da ćemo to uspešno i završiti.”

“Svim izvođačima neka je sa srećom, i nama kao Vladi, da u 2019. godini imamo završen Surčin-Obrenovac”, rekla je na početku radova na izgradnji ove deonice na Koridoru 11 prvog dana marta 2017. godine ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović . Dve godine i osam meseci kasnije, tačnije 18. decembra, ova deonica, duga 17, 6 kilometara svečano je otvorena. 

„Ne samo da je ovaj projekat urađen u dan, ili ne volim to da kažem, ali pre roka, takođe urađen u okvirima novca koji je bio planiran, dakle nije bilo dodatnih troškova“, rekla je Mihajlović dan pred otvaranje, i dodala da se putarina na auto-putu Surčin-Obrenovac neće naplaćivati.

Deonica je koštala 208 miliona evra. Inače, projekat je finansiran iz kredita kineske “Eksim banke”, dok su “Putevi Srbije” investitor projekta.

Radove je izvodila kineska kompanija CCCC. Mihajlović je dodala da su 49 odsto posla uradili domaći izvođači. To je, kako je istakla, bio jedan od zahteva pri sklapanju ugovora sa kineskim firmama. 

*Dvogodišnje kašnjenje auto-puta do Čačka

Ova deonica, inače je deo auto-puta Beograd-Jadran, a povezuje Beograd i Čačak auto-putem od 120 kilometara. Kako je u okviru projekta izgrađena i surčinska petlja, spojena su dva Koridora – 10 i 11.

 

Otvaranje deonice Surčin-Obrenovac, 18. decembar 2019. godine / Foto: FoNet/Vlada Srbije/Slobodan Miljević

 

Bez gužvi od Nikoljdana?

 

Podsetimo, uoči otvaranja auto-puta “Miloš Veliki” koji spaja Beograd i Čačak, više puta smo mogli da čujemo da će se od glavnog grada do Čačka stizati za oko sat vremena. Međutim, po otvaranju auto-puta, vozači su bili suočeni sa velikim gužvama na ulazu i izlazu na auto-put kod Obrenovca. Zbog toga su putovali mnogo duže od najavljivanog. 

“Najveće gužve su u delu koji posle isključenja sa auto-puta ide preko Bariča i Umke, to je ‘usko grlo’ na kome je i ranije bilo mnogo vozila. Mi sarađujemo sa saobraćajnom policijom koja je non-stop prisutna u tom delu puta i ubrzava protok saobraćaja. Tih deset do 12 kilometara, međutim, ne mogu da se rasterete sve dok deonica auto-puta do Surčina ne bude gotova”, rekli su tada iz “Puteva Srbije”. Hoće li nakon otvaranja deonice Surčin-Obrenovac gužve postati prošlost, ostaje da vidimo.

 

Mihajlović: „Primer kako treba da se gradi u Srbiji“

 

Podsetimo, da će se ova deonica raditi najavljeno je još sredinom novembra 2016. godine.  Tada je napomenuto da će radovi trajati 32 meseca, da će biti izgrađeno 11 mostova i nadvožnjaka, kao i novi most preko Save. 

Ministarka Mihajlović je od početka radova, do samog završetka, obilazila gradilište u nekoliko navrata. 

Tokom prvog obilaska radova, tri meseca od njegovog početka, Mihalović je ponovila da je rok za završetak kraj 2019. godine.

MGSI PRES, 23. 5. 2017. godine
“Ovde se radi, koliko sam ja informisana, ili kako kažu ovi ljudi koji su inženjeri koji obilaze svako gradilište u Srbiji iz Ministarstva, od četiri ujutru do 20 uveče, dakle, radi se u dve smene”, rekla je ministarka Mihajlović.

Tokom oblilaska septembra 2017. Mihajlović je za ovo gradilište rekla da je “primer kako treba da se gradi u Srbiji“.

 

Foto: FoNet/Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture

 

„Svakog dana na ovom gradilištu angažovano je više od 200 radnika, sve mašine su u pogonu. Ako ovako nastave, a nema razloga da tako ne bude, do kraja 2019. imaćemo i novi most dug 1.500 metara i novi auto-put dug 17,5 kilometara koji će povezati naše najznačajnije saobraćajnice Koridor 10 i Koridor 11“, rekla je Mihajlović.

Mihajlović je i u proteklih nekoliko meseci ponovila da će ova deonica biti otvorena krajem decembra. 

Ministarka je, dakle, od početka radova 2017. ponavljala da je rok za završetak radova na izgradnji deonice Surčin-Obrenovac kraj 2019. godine. S obzirom na to da su radovi završeni u roku, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović od Istinomera dobija ocenu – “ispunjeno”.

Foto: FoNet/Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture