Pruga Beograd – Pančevo do avgusta 2016.

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture o pruzi Beograd – Pančevo. (RTS, 22. 12. 2014. godine)
„Pruga Beograd – Pančevo, koja se gradi sredstvima ruskog kredita od ukupno 800 miliona dolara, biće završena pre roka, odnosno u julu ili avgustu 2016, umesto krajem te godine.“
Od kada je počela rekonstrukcija i modernizacija pruge od Beograda do Pančeva, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović nekoliko puta se hvalila kako će taj projekat biti završen nekoliko meseci pre roka.
Međutim, u završnoj fazi radova, negde u avgustu prethodne godine, postalo je jasno da radovi ipak ne teku glatko kao što se mislilo i da deonica neće biti završena pre roka.
Istinomer je od Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture tražio objašnjenje zbog čega radovi kasne, s obzirom na ponovljene tvrdnje Zorane Mihajlović. Iz Ministarstva smo dobili precizan odgovor i objašnjenje u vezi sa problemima na dva nadvožnjaka, koji su, prema njihovim rečima, jedini uzrok kašnjenja.

„Kad je izvođač započeo radove na sanaciji čeličnih konstrukcija nadvožnjaka u avgustu 2015. godine, urađena su ultrazvučna ispitivanja i detaljni vizuelni pregled. Tada je utvrđeno da je stepen sanacije koji je dat kroz projektnu dokumentaciju nedovoljan i da je neophodno zbog bezbednosti uraditi nove čelične konstrukcije i ojačati postojeće stubove“, objašanjavaju za Istinomer u Ministarstvu.

Ti radovi nisu bili predviđeni prvobitnim ugovorom, zbog čega su, prema rečima zaposlenih u ministarstvu, označeni kao naknadni rad. Tvrde da su radovi o kojima je ministarka govorila već završeni, ali da bez bezbednih nadvožnjaka deonica ne može biti puštena u saobraćaj.

„Praktično, svi radovi predviđeni Glavnim projektom izgradnje drugog koloseka od Pančevačkog mosta do stanice Pančevo Glavna dužine oko 15 kilometara su završeni, u toku su ispitivanja u okviru tehničkog pregleda izvedenog objekta.“

Prema odgovoru iz Ministarstva građevine, završetak radova na tim nadvožnjacima očekuje se do kraja godine, dok bi saobraćaj mogao da bude pušten tek nakon potrebnih ispitivanja, odnosno početkom 2017. godine.

Iako radovi na deonici pruge od Beograda do Pančeva nisu u potpunosti završeni u roku koji je Zorana Mihajlović  postavila, ali je jasno da u trenutku davanja obećanja nije mogla predvideti naknadne radove i komplikacije na samom terenu, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture dobija ocenu „radi se na tome„.
Istinomer će i dalje pratiti dinamiku radova na ovoj deonici, a početkom sledeće godine, što je od strane resornog ministratsva označeno kao novi rok za puštanje saobraćaja na ovoj deonici, obećanje Zorane Mihajlović dobiće i konačnu ocenu.